سامانه پیام کوتاه

صبا پیامک قدرتمندترین سامانه ارسال و دریافت پیام کوتاه

http://sabapayamak.info


اینترنت هوشمند

www.parsonline.com


خرید اینترنتی کارت شارژ

خرید انواع کارت شارژ ایرانسل، همراه اول و تالیا

www.Orderbox.ir


آموزش شبکه

آموزش قدم به قدم شبکه دوره های لینوکس، سیسکو، MCSE ،CCNA NETWORK

www.subnet.ir


طراحی وب سایت

شرکت طراحی و بهینه سازی وبسایت پارسیان مهر - صدای نمونه کار رساتر از گفتار است

www.Parsiangroup.com


هاست لینوکس نامحدود واقعی

فضا، پهنای باند و کلیه امکانات کاملا نامحدود در او وی اچ فرانسه 59000 تومان درسال + دامنه رایگان

www.zimahost.com


گالری هنری Napsell

با کمترین هزینه خانه ای زیبا و مدرن داشته باشید

www.napsell.com

جستجو در نارنجی

تیم نارنجی

سردبیر: علی اصغر هنرمند

Email | Twitter | FF | FaceBook

 

دبیر ارشد: مرضیه موسی زاده

Email

 

دبیر همکار: عباس واحدی

Email | Twitter | FaceBook


نویسندگان:

جادی

Email | Blog | Twitter | FaceBook  
 

امیر صادقپور

Email | Twitter | FaceBook


علیرضا وزیری

Email | Blog | Twitter


کیوان مساجدی

Email | Blog



عضویت ایمیلی

جهت عضویت ایمیلی دریافت مطالب
آدرس ایمیل خود را وارد کنید

Delivered by FeedBurner

نارنجی کجاست ؟

نارنجی مکانی برای معرفی Gadget های جدید است. در نارنجی با آخرین ابزار های جدید تکنولوژی که به زندگی روزانه ما وارد میشوند آشنا خواهید شد. استفاده از نارنجی رایگان است و هر روز مطالب جدید در آن منتشر میشود.

Gadget چیست ؟

کارگاه گجت سلام میکند Gadget به وسایل کوچک مکانیکی و یا الکترونیکی گفته میشود که اغلب اندازه ای کوچک دارند و دارای کاربرد زیاد و خاص در زندگی هستند.
به عبارت دیگر وسایلی که برای انجام کارها مفید و پرکاربرد هستند را Gadget می نامند.

همین الان نارنجی را به خبرخوان خود اضافه کنید 
اشتراک مطالب از طريق فيد


 
فيد چيست؟

Advertisment
Banner

 
gooyait
 
 





Valid XHTML 1.0 Transitional
Valid CSS!
Powered By Joomla!
Nrenji.ir

با خرید هاست و دامین یک سایت ساز پرقدرت هدیه بگیرید

شما با صرف کمترین هزینه سایت با نام دلخواه خود را به راحتی و در کمتر از 1 روز راه اندازی نمائید آبتین وب میزبان پرقدرت وب سایت شما

www.Abtinweb.com

ویندوز فون ۷، بازگشت مایکروسافت به عرصه سیستم عامل های موبایل؟
Frequancy
Written by Amir Sadeghpour   
Tuesday, 16 February 2010 19:32

win7phone-narenji-ir.jpg

مایکروسافت بالاخره بعد از مدت ها از نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خود، در کنفرانس موبایل بارسلونا پرده برداشت. ویندوز موبایل ۷ که تفاوت های زیادی با نسخه های قبلی اش دارد، با ظاهری زیباتر، جذاب تر و رابط کاربری ای بهتر به میدان مبارزه ی سیستم عامل ها وارد شد. البته برای تکمیل این نوآوری، مایکروسافت نام این سیستم عامل را هم به ویندوز فون هفت تغییر داده است.

 

ظاهراً مایکروسافت در این سیستم عامل علاوه بر سرعت، تاکید قابل توجهی روی شبکه های اجتماعی داشته و دسترسی به این شبکه ها را از طریق سیستم عامل آسان کرده است. ویجت ها، آیکون ها و منوهایی برای دسترسی سریع به این شبکه ها در رابط کاربری طراحی شده، که تا حد زیادی شاهدی بر این مدعا است.

 

قرار شده شرکت های زیادی در زمینه تولید گوشی هایی با سیستم عامل ویندوز فون ۷ همکاری کنند که از جمله مهمترین آنها می توان به اچ تی سی، ال جی، سامسونگ، سونی اریکسون، اچ پی، توشیبا و کوالکوم، گارمین-آسوس و دل اشاره کرد.

 

‪به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد با قدمی سنگین وارد جنگ سیستم عامل های موبایل شود، اما باید منتظر ماند و عکس العمل مشتریان را دید. شما فکر می کنید ویندوز فون ۷ چقدر محبوب شود؟‬

 

‬ ‪‬ ‪ویدیو: دمویی از رابط کاربری ویندوز فون ۷ ‬ ‪

‬ ‪ 
‬ ‪

‬ ‪‬ ‪انگجت ‬ ‪

نظرات (72)Add Comment
0
نوشته شده توسط babak, February 16, 2010
dorod
be nazar man pishrafte khobi dashte.
0
نوشته شده توسط بي غم, February 16, 2010
واقعا معشره
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط HO3IN, February 16, 2010
بازم فکم افتاد
0
نوشته شده توسط Ramin, February 16, 2010
جدا چرا نوکیا هیچ گوشی مبتنی بر ویندوز طراحی نمیکنه؟
البته من با سیستم عامل متن باز برای گوشی ها بیشتر موافق ام.
آرش
نوشته شده توسط آرش, February 16, 2010
چقدر عالی.

رقابت بیشتر = کیفیت بالاتر و پیشرفت سریع تر
0
نوشته شده توسط pedram, February 16, 2010
به نظر من فوق العادست. ایده های خیلی جالبی توش بکار رفته و رابط کاربریش نوآورانه و داینامیک و زیباست.
مایکروسافت واقعآ داره کولاک میکنه.
mohammad reza
نوشته شده توسط mohammad reza, February 16, 2010
سلام
خیلی منتظر این اتفاق بودم
بازگشت دوباره ماکروسافت و ارائه سیستم عامل جدید آن و شاید ارائه آن بر روی گوشی های با فناوری مولتی تاچ و 100 البته پشتیبانی از مولتی تسک میتواند بزرگترین هشدار برای اپل باشد .
قرار بود ماکروسافت اولین ارائه سیستم عامل ویندوز موبایل 7 را بر روی zune HD ارائه کند که اگر اینطور شود یک محصول کامل از ماکروسافت می باشد.
به امید رقابت گرم غولهای نرم افزاری و سخت افزاری دنیا
0
نوشته شده توسط S.S, February 16, 2010
با سلام
باز هم مثل همیشه مارو سافت برنده میشه
باید توجه داشت در عرضه گوشی های که سیستم عامل دارند ویندوز موبایل ها حرف اول را می زنند و من مطمعاً هستم که استقبال خوبی از این سیتم عامل جدید خواهد شد
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط memento, February 16, 2010
جالب بود
ولی جالب تر این که نویسنده مطلب به جای اینکه مثل بقیه بگه ایسوز تلفظ درست ASUS رو که آسوس هست نوشتن :)
ممنون از دقتتون
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط تندرو, February 16, 2010
تو انگجت راجع به ویندوز موبایل 7 و اجرا روی کمودور یه چیزایی نوشته !
0
نوشته شده توسط روزبه, February 17, 2010
متاسفانه دوستی که فینگیلیش تایپ کرده پ خوندش واقعا سخته معموله اصلا نمی دونه تعریف یک گوشی هوشمند چیه
ایشون هنوز هم از دوربین آیفون ایراد میگیرن بدون اینکه بدونند دوربین اصلا یک فاکتور مهم در گوشی های هوشمند نیست
ببینید عقده چکار می کنه من نمی دونم این مطالب چه ربطی به آیفون داشت که ایشون یهو گیر دادن به آیفون
آیفون سیستم عامل بسیار بسیار قدرتمندی داره و این سیستم عامل بسیار بسیار قدرتمند بشدت از سوی اپل ساپورت میشه یعنی هنوز که هنوزه بعد از ۳ سال که از تولید آیفون 2G می گذره هنوز این گوشی توسط اپل ساپورت میشه و هنوز 2G با پردازنده ۴۰۰ بخاطر رونی و هماهنگی سیستم عامل با سخت افزار هنوز توانایی اجرای سنگین ترین بازی ها رو داره
سیستم عامل آیفون هم مثل آندروید دست برنامه نویس ها رو به شدت باز گذاشته برای همین برنامه عجیب غریب از آیفون می بینیم مثلا کنترل روبات ها و اتومبیل با آیفون یا مثلا برنامه ای که ناسا برای آیفون نوشته که با اضافه کردن یک قطعه به آیفون می تونید درصد گاز های شیمیایی رو در فضا تشخیص بدید و یا برنامه ای است که با آنالیز ۲۰ ثانیه از گریه کودکان مشکل کودک رو میگه که با کمال تعجب رو تستی که به این برنامه شده تا ۹۷ درصد جواب های درست میگه و یا در نمایشگاه Ces با آیفون یک مینی هلیکوپتر را کنترل می کردند این نشون دهنده سیستم عامل قدرتمند آیفون هست که امکانات بسیاری برای برنامه نویس ها میده . دوستانی که یم گن آیفون مولتی تسکینگ نداره باید بدون کلا سیستم عامل مک یک سیستم عاملی هست که این امکان رو بصورت پیش فرض داره و کلا سیستم عامل آیفون بصورت پایه مولتی تسکینگ هم داره ولی اگر چیزی مثل باقی گوشی ها می خواهید باز باید بدونید حداقل ۴ برنامه برای آیفون اومدن که مولتی تسکینگ رو برای آیفون آوردند که کاملا بصورت معمولی جواب میده یکی دیگه از مشکلات آیفون کم بودن برنامه های مهندسی است که باید بگم بسرعت این نرم افزار ها داره زیاد میشه من خودم عمران هستم و کلی نرم افزار مهندسی براش دارم و مشکل دیگه ساپورت نکردن فلش است که باید بدونید شرکت Adobe رسما اعلام کرده که ویندوز موبایل ۷ هم از فلش پشتیبانی نمی کند
متاسفانه همون جور که مایکروسافت برای ویندوز ۷ پی سی هنوز از هسته قدیمی xp استفاده می کنه و مشکلات پایه ای رو هنوز داره من شنیدم برای ویندوز موبایل هم هنوز از همون هسته های قدیمیش استفاده می کنه و هنوز مشکلات بیشمار ویندوز موبایل همراه این سیستم عامل است . به نظر من رقابت سیستم عامل ها بین مک موبایل و آندروید و شاید بادا در آینده باشه و ویندوز موبایل مثل چند سال گذشته روند سقوطش بیشتر میشه
0
نوشته شده توسط نیما, February 17, 2010
روزبه عزیز 5 سال پیش وقتی پی 910 سونی اریکسون رو خریدم تویه بازار یه ماشین کنترلی کوچیک هم بود که با بلوتوث به این گوشی وصل می شد و می تونستی کنترلش کنی و یادمه که با یه مدل از بی ام و که یادم نیست کدوم سریش بود می تونستی وصل شی و یک سری تنظیمات رو با گوشی انجام بدی، کلا اینها دلایل خیلی منتطقی برای بهتر بودن نیست.
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط شهروز, February 17, 2010
با سلام نمی خوام زیاد حاشیه برم.چیزی که معلومه ویندوزها چه در پی سی و چه در موبایل سیستم عاملهای ضعیفی هستن و ایرادهای اساسی زیادی از جمله سرعت پائین و همچنین ایجاد ایراد به مرور زمان در سیستم عامل دارن.آینده سیستم عامل موبایل دست آیفون و اندروید هست بلا شک.
0
نوشته شده توسط Shahriar13, February 17, 2010
دوست عزيز شما بشمر تو اين ٣سال كه ٣تا آيفون اومده چند صد گوشى از شركت هاى مختلف براى مقابله با آيفون اومده ،ولى هيچ كدوم نتونستن بهتر باشند اونوقت شما ميگين آيفون جلو نوكيا كم مياره و حرفى برا گفتن نداره؟؟؟؟؟؟؟ 
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط reza25, February 17, 2010
بابا بگذاربد بيات برون بعد سرش دعوا كنيد.
mohammad reza
نوشته شده توسط mohammad reza, February 17, 2010
دوباره سلام
دوست دارم یک نکته را یاد آور شوم و صلاً نمی خواهم این مطلب قدیمی را دوباره مطرح کنم .
بزرگترین مشکل ویندوز موبایل هنگ کردن نا خواسته آن است و این مشکل تنها به دلیل پر شدن رم گوشی و کم آوردن فضا است و این اتفاق به دلیل اجرای چندین برنامه چه به صورت بک گراند و چه هم زمان رخ میدهد .
اما در مقابل iphone os مشهور به دلیل عدم پشتیبانی مولتی تسک به هیچ عنوان با پر شدن فضای رم گوشی مواجه نمی شود و مصلماً هنگ هم نخواهد کرد و حتی ipad هم این مشکل را دارد.
مطمئن باشید اپل هیچ وقت این مشکل را اصلاح نمی کند چون با همان هنگ های نا خواسته مواجه خواهد شد.
پخش هم زمان موزیک در کنار اجرای یک برنامه مولتی تسک نیست دوستان !!!
حتی سیمبیان هم قابلیت پخش هم زمان موزیک در کنار اجرای بیش از دو برنامه را دارد یعنی فراتر از مولتی تسکینگ.

اگر اخبار اپل را دنبال می کردید به یاد داشتید که استیو جابز مولتی تسکینگ را رد کرد و عدم پشتیبانی آن توسط سیستم عامل آیفون را مواجه نشدن با هنگ کردن بیان کرد و حتی پشتیبانی از مولتی تسکینگ را بی مورد دانست!!!

فقط خواهش میکنم بدون اطلاع، نظر ارسال نکنید و قبل از آمدن ویندوز موبایل از مشکلات احتمالی و بی منبع صحبت نکنید .
با تشکر
0
نوشته شده توسط GAME4ir, February 17, 2010
البته مایکروسافت جهش بزرگی تو این نسخه داشته !
ولی بزرگترین عیب مایکروسافت اینه که انعطاف لازم را نداره ، یعنی حالا که ویندوز موبایل 7 را داده تا 2-3 سال نباید منتظر ویندوز موبایل 8 باشیم ! ولی گوگل خیلی سریع داره آندروید را به روزرسانی میکنه!!
یکی از عمده دلایل محبوبیت آندروید هم همینه !
0
نوشته شده توسط Navid, February 17, 2010
هرچقدر هم ویندوز موبایل تولید کنه بازم آشغاله ، اگه استفاده کرده باشین متوجه سرعت کمش شدین ، 1 بار MAC آیفون رو تست کنید ببینید که آقای بیل گیتس خوش شانسن یا نه!
0
نوشته شده توسط روزبه, February 17, 2010
دوست عزیز فینگلیش تایپ کن
دقیقا منظور شما و من یکی است . من هم قبول دارم نوکیا دوربینش بهتره فلاش داره و ... نوکیا عالی است در این ضمینه ها ولی این فاکتور های یک تلفن هوشمند نیست عزیز .
مهمترین و مهممترین و مهمترین فاکتور یک گوشی هوشمند سیستم عامل اون گوشی هست ( حتی نه پردازنده )
آیفون از این نظر چند برتری بزرگ داره
۱- بشدت از طرف اپل بروز میشه یعنی آیفون 2G که ۳ سال پیش تولید شده هنوز ارتقا داده میشه ولی نوکیا ۳ یا ۴ ماه بعد از تولید دیگه از ساپورت خبری نیست و نوکیا به ساپورت مدل بعدی می پردازه برای همین هست که در بعضی از مدل های نوکیا بشدت با کمبود برنامه نصبی مواجه هستید

۲- مچ شدن کامل سخت افزار و سیستم عامل . اپل همیشه در این کار موفق بوده چه در آیفون چه در مک بوک ها و یا آی مک ها . برای همین همیشه در سیستم ها اپل از کمترین قدرت سخت افزاری بیشترین استفاده رو میشه کرد . باز درباره آیفون 2G مثال می زنم که با پردازنده ۴۰۰ بسیار قدرت بالاتری از گوشی هایی با پردانزده بالاتر رو داره

۳- یکی دیگر از مزایای سیستم عامل آیفون ازادی عملی هست که به برنامه نویس ها داده میشه
بیخود نیست که نوکیا بعد از ده ها سال سابقه بیش از ۲ یا ۳ هزار برنامه نداره ولی آیفون از زمان استارت app store سال ۲۰۰۸ تاکنون حدود ۱۵۰ هزار برنامه یا بیشتر داره

۴- قدرت اجرای فایل های سنگین . در آیفون برنامه نصب میشه که امکان اجرای Pdf های سنگین ( ۲ گیگ ) رو داره و این امکان حتی در آیفون 2G با پردازنده ۴۰۰ هم امکان پذیره و یا حتی بازی هایی که روی آیفون نصب میشه رکورد حجمی آنها فعلا ۹۰۰ مگابایت است و باز حتی آیفون 2G این امکان رو بخوبی انجام میده با پردازنده ۴۰۰
که این نشون دهنده قدرت بالای سیستم عامل آیفون است ولی در نوکیا حتی در N97 یک فایل سنگین رو نصب کنید با از رم اون اجرا کنید گوشی نابود میشه

۵- بخاطر اینکه در آیفون همه چیز از طریق آیتونز نصب می شود هر فایل از فیلم یا برنامه گرفته تا عکس در حافظه گوشی به جای مخصوص خود منتفل می شوند و بنابراین بهم ریختگی هیچگاه در سیستم عامل آیفون رخ نمی دهد و برای این است که اگر مثلا از ۱۶ گیگ آیفون . آنرا تا ۱ مگابایت آخر پر کنید اصلا نه آیفون کند می شود و نه مشکلی برایش درست می شود ولی در نوکیا پر شدن رم با هنگ کردن یکی است و ....

تا ۲ روز می تونم از مزایایی سیستم عامل آیفون برات بنویسم ولی همینا کافیه برای این پست
0
نوشته شده توسط بابک, February 17, 2010
این مایکروسافت دقیقا زمانی که فکر می کنی داره نزول میکنه یه برگه برنده رو می کنه !
0
نوشته شده توسط سید علی, February 17, 2010
آقا روزبه خیلی قشنگ و منطقی نوشتی. دمت گرم...
0
نوشته شده توسط محسن ۹۹, February 17, 2010
ولی جالب بود. بچه ها فینگلیش ننویسین نمیشه خوندش
0
نوشته شده توسط Stunt, February 17, 2010
چرا همه سعی دارن سریع همه چیز و مقایسه کنن ؟
خوب این مطلب در مورد ویندوز 7 هست و باید در مورد همین هم بحث بشه نه بحث های دیگه. احتمالا متاسفانه بیشتر اونهایی که کامنت دادن هیچ کدوم و استفاده نکردن..!

من خاطره خوبی از PPC ای که ویندوز موبایل بود ندارم. سرعت نداشت . هنگ پشت سر هم و اینکه فقط تعداد 2 رقمی ای نرم افزار برای اون وجود داشت که شاید فقط 20 تاش کاربردی بود . در کل اسمش و گذاشتم پول دور ریختن.

در مورد نسخه جدیدش نکته عجیب این هست که در طراحی رابط کاربردی دقیقا مشابه ZuneHD عمل شده. در حالی که ZuneHD یک محصول شکست خورده نام گرفت اینکار که از همون رابط کاربری روی محصولش استفاده کنه بنظر اشتباه میاد.

با چیزی که تو این ویدو نمایش داده شد در مقابل Android و iPhone حرفی برای گفتن نداره ! هرکسی با Android یا iPhone کار کرده باشه متوجه میشه
خصوصا اینکه سابقه ویندوز موبایل نشون داده هیچ پشتیبانی نرم افزاری ای از اونها نمیشه

به نظر من تنها محصولی که توانایی و پتانسیل رقابت با iPhone و خواهد داشت Android هست

---

@mohammad reza
محمد رضا، این چیزایی که گفتی و تاحالا جایی نخواندم !! فکر میکنم اینطور نباشه. منابع دارید ؟

0
نوشته شده توسط Navid, February 17, 2010
آقا روزبه 1 چیز مهم در مورد آیفون از قلم افتاده!:
سرعت اجرای سیستم عامل و اجرای افکت های آن ، من تا همین 1 هفته پیش نوکیا N97 داشتم که دزدیدن :دی تو دفترچه تلفن و صفحات که Scroll می کردی گوشی اصلا به خودش زحمت یکم تندتر کار کردن نمی داد با اینکه پردازنده و RAM نسبتا قویه! گوشی فقط آیفون
0
نوشته شده توسط پیام 5, February 17, 2010
وای نه . دیگه حوصله انواع ویروسها و ... رو موبایل ندارم . همون پی سی بسه . ویندوز مزخرفترین سیستم عامل ساخت بشر است
0
نوشته شده توسط علی 5, February 17, 2010
امیدوارم هرچه زود تر دنیا از دست ویندوز رهایی یابد . آمین
0
نوشته شده توسط aliii , February 17, 2010
علی جان هیچ وقت دنیا از ویندوز پاک نمیشه....من یه طرفدار قرص اپل هستم ...یه سوال؟ تا حالا شده از ویندوز اورجینال استفاده کنی؟؟
دوست من مردم دنیا بویزه اروپا و امریکا قیمت ویندوزی 119 دلاری هزینه ی زیادی هست...در کنار این اینها که میگن مک سخت افزاره خودشو میخواد و دلیل کاربر های کم اونو این گونه توجیه میکنن تا حالا شده بشینید یه حساب سر انگشتی بکنید ببینید هزینه یه imac تازه با os پیش فرض از هزینه جمع کردن یه pc که تازه باید 119 دلار هم پول ویندوز رو بدید کمتر میشه...

حالا شما خودتون فرض کنید تو امریکا هستید وقتی می تونید با هزینه کمتر یه رایانه قوی که به قول دوستمون از سیستم های عادی بازده بالاتری داره و یه مک هم روش هست که تازه اونم نه هنگ میکنه و سرعت بیشتری داره پس چرا بالای 80 درصد کاربران جذب ویندوز شدند...این در صورتی هست که اپل تبلیغات فراوانی نسبت به مایکرو سافت داره...

حالا یه عده میگن نرم افزار های تولید شده برای ویندوز بیشتر هست و دلیل کم بودن کاربران مک رو این توجیه میکنن...
خب مگه مک اولین سیستم عامل با رابط گرافیکی نبوده؟؟
پس عقلانا و قاعدتا باید شرکت های تولید کننده نرم افزار توسعه نرم افزار های خودشون رو رو مک میزاشتن نه ویندوزی که 2 سال بعد از مک تازه با رابط گرافیکی معرفی شده و تازه میگن کپی مک بوده ..پس چرا باز شرکت ها با ویندوز خودشون رو توسعه دادن....

برای سخت افزار هم توجیه کامل دارم ولی کامنت طولانی میشه...

دوستان من این جور موضع گیری های کور کورانه و متعصبانه رو خیلی جاها میبینیم و جالبتر اینکه عده ای اصلا تا حالا با محصولات اپل کار نکردن ولی خوب باید نظر رو بدن که بگن حالیشونه...

شما کافیه یه بار از ویندوز اورجینال واقعی(به واقعی توجه کنید) استفاده کنید اونوقت ببینید باز هنگ میکنه یا نه...
همونطور که میدونید قلب ویندوز رجیستری اون هست و ویندوز هایی که ما تو ایران به اسم اورجینال پاش پول میدیم متاسفانه هیچ کدوم رجیستری سالمی ندارن و به همین دلیل هست که وقتی 4 تا نرم افزار نصب میکنی با وارد شدن فایل های برنامه به رجیستری ویندوز کند میشه...

من الان ویندوز سون دارم که حدود 68 تا نرم افزار سنگین طراحی و تعدادی هم نرو افزار سبک جانبی دارم و با توجه به تحصیلم خیلی بین اونها جابه جا میشم و واقعا تاحالا نشده با کاهش سرعت و هنگ یا کرش مواجه بشم...باید نسخه اصلی نصب کنید تا متوجه فرق اون بشید...
این هم بگم dvdهایی که با قیمت 70 یا 80 تومان با پکیج قشنگ به اسم اورجینال فروخته میشه هم اصل نیست چون نسخه اصل 119 دلار قیمت داره.

پیروز و پارسی باشید
0
نوشته شده توسط pedram, February 17, 2010
واقعا اپل شاهکار کرده که سیستم عامل آیفونش که روی یدونه سخت افزار بسته و بدون مولتی تسکینگ و مک اوس ایکسش هم به همین شکل روی سخت افزار بسته خودش بدون هنگ اجرا میشه. خیلی خیلی فوق العادست این اپل...
این ویندوز چیه که رو 100000000 میلیارد سخت افزار مختلف نصب میشه و گاهی اوقات هم هنگ میکنه.
0
نوشته شده توسط aliii, February 17, 2010
در مقابل کامنت دوست عزیزم روزبه که معلومه با اگاهی خیلی زیاد در مورد تعداد برنامه های سیمبین نوکیا 2 یا 3 هزارتا بیشتر نیست باید بگم که شما برو تو سایتmobile9 و تو قسمت software گوشی n70 نوکیا رو که برای 4 سال پیش هست رو سرچ کن ببین تعداد برنامه های (تازه فقط برنامه به غیر از بازی و تم) پیدا شده رو چند میزنه...تازه این برای یه نسخه از سیمبین هست و اونم قدیمی..شما همه نسخه هارو ببین نمیخواد جمع کنی اون موقع متوجه میشی که تعداد کل نر افزارهای سیمبین حداقل سه برابر ایفون هسن...

در ضمن تو کشور ما الان همه و همه جارو تب ایفون وکلا اپل گرفته در صورتی که اینهمه میگن کار نوکیا تمومه و این مزخرفات تو همین سال 2009 بالای 70 درصد فروش موبایل در کل برای نوکیا بوده...اینکه میگن ایفون پرفروش تریت بوده درسته بوده ولی فقط تو امریکا اونم بخاطر شرایت قیمتی خاص at&t ...

جالب اینجاست که طی گفته اخباری که خودم تو انتن دیدم تو امریکا از هر 4 نفر 3 نفر برای خرید ایفون تردیدداشتن..

متاسفانه ما ایرانی ها استاد نظر دادن در مورد مسائل و اجناسی هستیم که اطلاعات کافی از اونها ندارین و نمیدونم چی به منه طرفدار اپل میرسه که بیام و یک طرفه دفاع کنم...اینقدری که بین ما ایرانی ها برای اپل و مایکروسافت رقابت هست تو خود امریکا بین این دو شرکت نیست...دی
0
نوشته شده توسط روزبه, February 17, 2010
دوست عزیز پدرام . این افتخار نیست که یک سیستم عامل روی ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ سخت افزار کار کنه ولی بد کار کنه
اپل روی یک سخت افزار داده و بخوبی کار می کنه

دوست عزیز علی . نوکیا در سال ۲۰۰۹ رسما اعلام کرد که ۴۰ درصد بازار فروشش رو از دست داد و از ۷۰ درصد بازار به ۳۰ خورده ای کاهش یافته و همچنین در تابستان ۲۰۰۹ تعداد برنامه های نوکیا حدود ۲۳۰۰ معرفی شد
این حرف من نیست حرف کنفرانس خود نوکیا است و بدتر از این هست که این چند هزار برنامه نوکیا روی همه مدل هاش کار نمی کنه مثلا ۵۰۰ تا واسه یک مدل هست ۵۰۰ تا مدل بعدی و...
0
نوشته شده توسط aliii, February 17, 2010
اینو من هم شنیدم ولی ایفون بیشترین نرخ افزایش سودش فروشش 2 سال پیش بوده و بعد از اون سرعتی ثابت رو طی کرده... دوست من وقتی میگم نظر متعصبانه هست دلیل اون به عنوان یک نمونه این هست که الان ایفون بعد از سه سال و تولید سه مدل هر سه رو با ظاهری کاملا یکسان و تکراری عرضه کرده..این برای نوکیا و غیره اگه اتفاق بیفته مورد انتقاد همه قرار میگیره ولی این برای ایفون چون تولید اپل هست اصلا اهمیتی نداره...نداشتن کارت حافظه اشکالی نداره!!! دسترسی نداشتن به باتری و مهمتر از اون ضعف تو مدت نگه داری شارز...عدم استفاده از کارایی های مهم بلوتوس و غیره ..اینها هیچکدوم عیب نیست چون اپله!!!

یکم واقعیت رو ببینید هیچ کس منکر رابط کاربری عالی ایفون نیست و بخصوص پشتیبانی کامل صفحه لمسی اون از os اون که واقعا تکه و حس خوبی به کاربر دست میده ولی یک گوشی با این قیمت و تبلیغات عرضه میشه حداقل باید امکانات یک گوشی عهد بوقی رو ارائه بده...

در خصوص تعداد 2300 تا هم مطمئنا اماری است خنده دار...
نکته دوم اینکه افت 40 درصدی نوکیا مربوط به حضور ایفون نیست...چون ایفون نتونسته بازار اروپا و اسیا رو مثل امریکا قبضه کنه و دلیل اصلی اون اصرار نوکیا به استفاده ازمدل سخت افزاری نمونه های قبلی و حضور موفق سامسونگ و اچ تی سی و سونی تو بازار هست که تنوع زیاد البته به دور از تکرار رو عرضه میکنن....
0
نوشته شده توسط روزبه, February 17, 2010
دوست عزیز تمامی مشکلاتی که شما از آیفون گفتید واقعا مشکل نیست
براتون توضیح میدم
چرا آیفون کارت حافظه نمی خوره ؟ قبلا تو یکی از پست هام توضیح دادم حافظه آیفون جوری طراحی شده که شما با استفاده از آیتونز روی آیفون برنامه یا عکس یا فیلم و هر چیز دیگری میریزید و خود آیتونز به آیفون اطلاعات رو منتقل می کنه . در این صورت شما دسترسی زیادی در حالت عادی به هیج فایلی بصورت مستقیم ندارید بنابرین بدون دخالت کاربر تمامی اطلاعات طبفه بندی میشه که در اینصورت کمنرین شلوغی و نا هماهنگی بین فایل ها پیش میاد برای همین هست که هر چقدر حافظه گوشی پر باشد حتی تا ۱ مکابایت آخر آیفون بدون ذره ای کند شدن کار می کنه . بنابراین اگر شما یک کارت حافظه به آیفون وصل کنید بوصرت نا خواسته در طبقه بندی اطلاعات آیفون ناهماهنگی ایجاد می کنید . مثلا در نوکیا بسیار پیش میاد که مجبور میشید برای بالا اومدن گوشی کارت حافظه رو در بیارید . شخصا من حاضرم آیفونم کارت حافظه نخوره ولی تا مگابایت آخر بتونم پرش کنم وبدون ذره ای کند شدن برام کار کنه

۲- در مورد باطری آیفون باید بگم که باطری آیفون به راحتی قابل تعویض است . باطری آیفون مثل هر باطری دیگری طول عمش مشخصی داره براحتی پس از خرابی اون قابل تعویض است . در ایران با ۳۵ هزار تومان می توانید باطری اورجینال آیفون رو تهیه کنید و با کمی دقت آنرا عوض کنید

۳- در مورد بولوتوث هم که خیلی وقته برنامه ارسال فایل برای آیفون اومده و این مشکلی هست که خیلی وقته حل شده

در مورد افت ۴۰ درصدی نوکیا باید بدونید که کلا آیفون قاتل سیمبین لقب گرفته ( این لقب در تمامی تحلیل ها در زمان ریلیز N97 گفته شد حای در مطابی نارنجی هم بگردید تاپیکی که در مورد N97 نوشته شده بود این مطلب هم نوشته شده بود ) بنابراین شاید دلیل اصلی افت نوکیا آیفون نبود ولی یکی از بزرگترین دلیل ها بود
دقیقا از سال ۲۰۰۷ که آیفون اومد فروش سیمبین و ویندوز موبایل افت زیادی داشت
کلا آیفون از ۲۰۰۷ تا حالا تمامی عناوین رو بدست آورده . در سال ۲۰۰۷ بهترین اختراع سال ۲۰۰۷ لقب گرفت و بیشترین سرج گوگل رو در همان سال به خودش اختصاص داد . در سال ۲۰۰۸ آیفون 3G بهترین گوشی سال شد و در سال ۲۰۰۹ آیفون 3Gs باز بهترین گوشی سال بود و تنها گوشی ای بود که که ۹۹٪ درصد کاربرانش از آن راضی بودند

یکم بیشتر درباره شعار اپل فکر کنید
- متفاوت بیاندیشید
0
نوشته شده توسط AE, February 17, 2010
متاسفانه همون جور که مایکروسافت برای ویندوز ۷ پی سی هنوز از هسته قدیمی xp استفاده می کنه و مشکلات پایه ای رو هنوز داره من شنیدم برای ویندوز موبایل هم هنوز از همون هسته های قدیمیش استفاده می کنه و هنوز مشکلات بیشمار ویندوز موبایل همراه این سیستم عامل است .
دوست عزیز، قبل از اینکه مطلبی رو بگید، اول تحقیق کنید، باید بدونید که ویندوز ویستا و ویندوز 7 از یک هسته یکسان استفاده می کنند که کاملاً از ابتدا نوشته شده و تغییرات بنیادی نسبت به XP داره، به همین خاطره که خیلی از برنامه هایی که روی XP اجرا می شدند، روی ویستا به مشکل می خوردند. دلیل ارائه دیر ویندوز ویستا هم بازنویسی مجدد ویندوز بود.
0
نوشته شده توسط pixel, February 17, 2010
حال میکنم نوکیا هیچ وقت زیر باره مایکروسافت نمی ره
دمش گرم
0
نوشته شده توسط abolfazl, February 17, 2010
مایکروسافت دوستت دارم
pejman
نوشته شده توسط علی 5, February 17, 2010
من ویندوزم اصله . بسیار هم مزخرفه .
مشکل ویندوز به اصل و غیر اصل بودنش نیست . به هسته مزخرف و کندش است .
به علاوه اگر شما به تغییرات ویندوز 7 آشنا باشی و به هسته اون خواهی فهمید که بسیار پاپدار ست .
مشکل ویندوز کندی ، وابستگی بیشاز حد به هارد . عدم مولتی تسک بودن در کار با هارد (یعنی حتما باید یه چیزی تو رجیستری نوشته شود تا مرحله بعدی برنامه اجرا شود . و اگر هارد فرگمنت شده و کند باشد میبینی که حتی برای موو و ریسایز کردن پنجره ها هم باید معطل شوی . اما در سیستم های دیگر این وابستگی به هارد نیست) . مدیریت مزخرف رم . عدم به کار گیری گرافیک در امر پردازش و .....
+ ویروس ویروس ویروس .

چه اصل باشه چه کپی همینه . مشکل در هسته nt است آقای مثلا باسواد .
pejman
نوشته شده توسط علی 5, February 18, 2010
A:
نه حرف شما درست است نه حرف ایشان .
هسته همان هسته nt است و تغییزاتی که در ویستا انجام شد افزودن مراحل امنیتی uac و ... به آن بود نه اینکه هسته را بیندازند دور . در آن صورت هیچ برنامه ای روی آن اجرا نمیشد . هیچ .
مثل مک 9.ط و مک OSX 10.0 .
که در نهایت هم بسیار کند تر شد .
----
این سایت را بخوانید :
www.mywindows.com
0
نوشته شده توسط aliii, February 18, 2010
هسته؟؟ یه چیزی افتاده تو زبونتون فقط میگید هسته...ببینم شما ها از تیم طراحی مایکروسافت بودید؟؟ما خبر نداشتیم!!شماکه تو قلب ویندوزی و حتما تو برنامه نویسیos خبره هستی توضیح بده هسته چیه ما فیض ببریم یه کم..

اگه ویندوزت رو از ایران خریداری کرده باشی عمرا اصل نباشه عزیزم....

در ضمن منم همین سوال رو کردم که به ایران نگاه نکنید که 5000 تومان میدی ویندوز میخری..اون بابایی که تو امریکا 119 دلار میده ویندوز میخره پولش زیادی نکرده که پای یه سیستم عامل به قول شما مزخرف بده...تو نظر قبلی هم گفتم میتونه با هزینه کمتر یهIMAC بخره و از مک بهره ببره شما با یه دلیل منطقی جواب بده که پس چرا 80 درصد به بالا از ویندوز بهره میبرن؟ ما هم قانع بشیم....سخت افزار هم توجیه است همون سیستم هم میتونی هر وقت خواستی ارتقا بدی...

در خصوص ویروس هم باز از روی بی اطلاعی محض یه چیزی گفتی...

دوست من شما یه هکر یا برنامه نویس که میخوای یه ویروس طراحی کنی...خودت باشی میشینی اون ویروس رو برای تخریب کدوم سیستم عامل و نفوذ به اون میسازی؟
معلومه سیستم عاملی که کاربر های بیشتری داره...وقتی تو فضای اینترنت نزدیک 90 درصد از ویندوز بهره میبرن خوب معلومه شما ویروس رو برای نفود به ویندوز طراحی میکنی...دلیل اپدیت های مکرر هم همینه...اگه این امار برعکس برای مک بود اون موقعه باید امنیت رو میدیدی....

نمونش همین ایفون که تا کاربراش زیاد شد اولین حفره اون رو شناسایی کردن و یه جون اون روهک کرد...همون ویروسی که تصویر یه خواننده رو رو صفحه ایفون نشون میداده...میبینی ...

بنده هم هیچ ادعایی نکردم که اطلاعاتم زیاده ...شما هم از اون ویروس گفتن معلوم شد که اصلا ارزش بحث کردن نداری...

کلا بحث سیستم عامل بحثی است واقعا بی مورد و بچه گانه ...هر کی از هر چی میخواد استفاده کنه..ما با ویندوز راهتیم شما با مک البته اگه تاحالا استفاده کرده باشی ازش...دی پایان بحث

پیروز و پارسی باشید
0
نوشته شده توسط aliii, February 18, 2010
معذرت ...راحت بود بالا
0
نوشته شده توسط یکی از زیباترین نامهای جهان !(محمد), February 18, 2010
دوستان موبایلی که توی سایت engadge.com
http://www.engadget.com/2010/02/17/windows-phone-7-series-everything-you-ever-wanted-to-know/داره باهاش کار میکنه اسمش چیه اصلا مگه قرار نیست هالیدی 2010 بیاد تو بازار؟؟
0
نوشته شده توسط روزبه, February 18, 2010
دوست عزیز علی هربار بحث سوی منطق میره شما یهو قاطی می کنی
عزیز شما که از هسته ویندوز چیزی نمی دونی از بقیه ایراد نگیر
ویندوز هنوز که هنوزه از سیستم های قدیمی هسته خودش داره بهره می بره . مثلا رجیستری ویندوز
فرایند مسخره رجیستر در ویندوز همچنان مثل گذشته در ویندوز هفت هم نمود کرده نمی دونم چقدر اخبار سیستم عامل ها رو پیگیری می کنید ولی پیشنهاد می کنم کلمه میدوری رو در گوگل سرج کنید . مایکروسافت تصمیم گرفته هسته کهنسال ویندوز رو کاملا کنار بزاره و از این به بعد روی هسته جدیدی به نام میدوری کار کنه . وقتی خود استیو بالمر قبول داره که هسته ویندوز هفت قدیمی هست نمی دونم شما تو وسط یک کشور جهان سوم چه ادعایی داری؟؟؟؟
در مورد ویروس ها بگم . اصلا ربطی به تعداد کاربر ها نداره الان مک هم کاربر های کمی نداره و تو ۳ سال گذشته رشد زیادی داشته ولی همچنان بدون ویروس است
ویندوز موبایل الان جزو کمترین کاربران رو داره ولی بیشترین ویروس برای ویندوز موبایل است در بین سیستم عامل ها
عزیز عصبی نشو قبل از هر ادعایی کمی فکر کن . آیفون اصلا ویروس نمی گیره و اون ویروسی که شما می فرمایید روی ایفون های جیلبرک شده فقط اتفاق می افتد . وقتی آيفون جیلبرک می شود تمامی دیوار های امنیتی اون نابود می شود . آیفون اصلی هیچ گونه ویروسی نمی گیره . دلیل اینکه ویروس برای ویندوز زیاده کاربران زیادش نیست امنیت مسخره اش هست
در مورد مک هم بله بنده چندین ساله از مک استفاده می کنم از زمان Tiger
مک هم مثل سیستم عامل آیفون همیشه بدون هیچ هنگ و کرشی کار می کنه برخلاف ویندوز
0
نوشته شده توسط روزبه, February 18, 2010
راستی در مورد اصل بودن ویندوز باید بگم دوست عزیز آخرین باری که من از ویندوز استفاده کردم ویندوزم کاملا اصل بود و همراه با پکیج مایکروسافت با نوت بوکم خریده بودم . ولی ذره ای از نظر امنیت مسخره اش با ویندوز های ۳۰۰ تومانی نداشت
0
نوشته شده توسط aliii, February 18, 2010
هرچی بگید بازم توجیهی بر کاربرهای 88 درصدی ویندوز نمیشه....یکی اینو واسه من توضیح بده حداقل منم بفهمم دلیلش چیه......البته شماها تقصیری ندارید اگر تاریخچه دقیق ویندوز رو خونده بودید میفهمیدید که همین ویندوز مزخرف دنیای کامپوتر رومیزی رو عوض کرده و یکی از دلایلی که الان این همه سخت افزار های مختلف با این سرعت پیشرفت میکنن بخاطر ایده مایکرسافت تو سال 95 تا 98 بوده...اولین سیستم عامل مولتی تسکینگ...دایال اپ و عامل اصلی گسترش اینترنت...

مایکرسافت ما بابای من نیست ولی این هم درست نیست که از خود اپل و جابز گرفته تا طرفدار های تعصبیش فکر میکنن تمام پیشرفت صنعت رایانه به دست اپل بوده...
بخدا با این حرفا و نقد های مسخره نه چیزی از مایکرو سافت کم میشه نه چیزی به اپل اضافه...

حالا منم هیچ وقت تو بحث os ها وارد نمیشم و فقط کامنت میخونم و میخندم به کل کل های بی مورد..نمیدونم چی شده تو این پست پای خودم هم باز شده....
0
نوشته شده توسط روزبه, February 18, 2010
بزار واست یک مثال بزنم تا بفهمی چرا ویندوز ۸۸ درصد بازار رو به قول خودتون گرفته
مثلا دو مدل لاستیک برای اتومبیل تولید میشه . اولی فقط و فقط روی مرسدس بنز نصب می شود و دومی برای تمامی ماشین های دنیا
خوب مشخص است که اگر حتی لاستیک اول که فقط برای مرسدس بنز است کیفیت بسیار بسیار بسیار بهتری داشته باشه فروش بسیار کمتری نصبت به لاسیتک دوم که برای تمام اتومبیل های دنیا است رو داره
به نظر من مهم نیست که یک سیستم عامل چقدر ساپورت سخت افزاری داره مهم این هست که بتونه هر جا نصب میشه خوب کار کنه
اپل هم سیستم عامل مک و آیفون رو کاملا انحصاری کرد شاید فروش کمتری داشته باشه ولی بخوبی جواب اعتماد کاربر ها رو میده دقیقا بر خلاف ویندوز
0
نوشته شده توسط 4B'JB, February 18, 2010
من از مطالب شما در وبلاگم استفاده ميكنم. البته با ذكر منبع
با تشكر
www.dailytech.mihanblog.com
0
نوشته شده توسط aliii, February 18, 2010
روزبه جان اینکه رو همه سیستم ها نصب میشه رو که تو نظرات بالا از نظر اقتصادی توضیح دادم...
دوست من فرض کن شما یه شهروند امریکایی یا اروپایی هستی...میخوای یه سیستم بخری برای منزل...وقتی میبینی یه ای مک با یه قیمت خیلی مناسب نسبت به pc تازه با اون ویندوز مزخرفش بخری خوب معلومه میری سراغ ای مک.. میگی ویندوز رو هر سیستمی نصب میشه..خوب اولا که این یه حسن برای ویندوز و عیب برای مک هست دوما هدف شما از تعویض سیستم یا ارتقا چیه؟؟ برای پشتیبانی از نرم افزارات دیگه..خوب همین ارتقا رو روی سیستمی که با مک بهینه شده هم میتونی انجام بدی...چون همونطور که میدونی مک الان ازx86 هم پشتیبانی میکنه ولی باز شاهد این هستیم که یک هفته قبل از ارایه رسمی7 74 درصد کاربران اونو دانلود و نصب کردن...و با ارائه اون از 82 درصد به 88 درصد رسیده...
0
نوشته شده توسط aliii, February 18, 2010
دوست من مایکرو سافت این اعتبار رو از هوا جمع نکرده!!!مایکروسافت خدماتی که بعد از ویندوز انقلابی 98 به دنیای رایانه ارائه داد عامل موفقیتش هست حالا شما هی بگو هسته .هسته..

منظور از انقلاب ارائه شبکه رویos در قالب nt برای اولین بار...

ارائه رابط گرافیگی متفاوت و قوی و زیبا که موجب شد تا از همون 98 به بعد اکثر نرم افزار های گرافیگی و بازی ها برای اون طراحی بشه..

ظهور dial up و عرضه اولین مرورگر با رابط کاربری مناسب و محیط گرافیگی زیبا...

پیشنهاد ارایه پردازنده های 32 بیت و عامل اصلی پیشرفت پردازنده ها و کلا سخت افزار...چون اینو دیگه باید بدونید که اپل تا چند سال از پردازنده های موتورولا 128k بهره میبرده و اولین بار ویندوز 16 بیتی و بعد 32 بیت و 64 ارائه شد و حتما اینو میدونید الانم قراره ویندوز اینده 128 بیتی باشه که طی گفت و گویی که مدیران میکروسافت با اینتل داشتن دارن به توافق میرسن..این عامل پیشرفت هست...

اینها به کنار یه موضوع جالب بگم اینو از عده ای از اشنابان که در زمینه سخت افزار فعالیت دارن و بین ایران و اروپا و امریکا در رفت و امد هستند جویا شدم و می گفتن از این جوی که تو ایران برای اپل درست کردن تعجب میکنن و طبق گفته اونها تو خود امریکا هم اپل یه کمپانی هست مثل بقیه و اصلا اینطوری نیست که مثل ایران فکر میکنن چه تافته جدا بافته ای هست...و میگفتن که اپل اونجا تبلیغات وحشتناکی میکنه و بیشتر جنبه خراب کردن مایکروسافت رو داره...یادت باشه هیچ وقت یه کمپانی اگر محصولش واقعا اونقدر خوب باشه نیازی به تبلیغات وسیع اونم از نوع ناسالمش باشه نداره مثل همون بنزی که خودت مثال زدی...

در کل این دو کمپانی بزرگ هر کدوم قسمتی از بازار و صنعت رو بدست دارن...بدون شک بدون ویندوز دنیای رایانه به این پیشرفت ها نمیرسید...و بی شک هم دنیای موبایل بدون ایفون به این پیشرفت وحشتناک که دست پیدا نمیکرد...

پس نتیجه میگیریم بحثی بی فایده هست

در ضمن در مورد ویندوز لپ تاپ هم باید بگم که اون هم اورجینال نیست چون همونطور که میدونی داخل خود ایران روش نصب میشه..
0
نوشته شده توسط روزبه, February 18, 2010
دوست عزیز تا حدی با شما موافقم . ولی باید چند نکته رو یاد آور بشم . اولین سیستم عامل گرفیکی از اپل بود
ولی ویندوز در گذشته بشدت خوب عمل می کرد و ۹۵ و ۹۸ و Xp رو با بهترین شرایط ممکن ریلیز کرد و مک هم در اون زما در شرایط بدی بود . ولی حدودا از سال ۲۰۰۵ اپل رو سیستم عاملش کار کرد و عیب هاش رو برطرف کرد و بسیار پیشرفت کرد تا جایی که به snow loepard رسید ولی ویندوز از لحظه اومدن ویستا با بحرانی مواجه شد تا حدی که استیو بالمر ۲ یا ۳ ماه قبل از ریلیز ۷ در کنفرانسی قبول کرد که ویندوز ویستا یک شکست تجاری محسوب میشه
ویندوز ۷ هم از همون هسته ویستا استفاده کرده . در حال حاضر به نظر من مک بسرعت داره پیشرفت می کنه و ویندوز ثابت مونده
برای شما عجیب نیست که هنوز ۷۰٪ کاربر های امروز ویندوز هنوز از اکس پی استفاده می کنند و به ویستا و هفت اعتماد ندارند؟
در مورد ویندوز اورجینال هم باید بگم که من سی دی ویندوز اورجینال رو داشتم که پک شده مایکروسافت بود نه اینایی که روی لپ تاپ ها نصب می کنند
0
نوشته شده توسط اشنا, February 18, 2010
یکی از بدی های آیفون اینه که برنامه های جاوا روش نصب نمی شه و متاستفانه بیشتر برنامه هایی که ما احتیاج داریم هم با فرمت جاوا می نویسند به غیر از این گوشی آیفون خیلی خوبه
تازه به ماکروسافت هم خوشامد می گیم امید واریم تو کارش موفق باشه
mohammad reza
نوشته شده توسط mohammad reza, February 18, 2010
سلام
بحث جالبی شده من ازآنجایی که یادمه ( از 2سال پیش) تو نارنجی هروقت یک محصول از اپل یا ماکروسافت ارائه میشد همین بحث ها شروع می شد.
جالبه که تا حالا هم هیچ نتیجه ای نداشته و در آخر همه به این تنیجه رسیدند که این بحث ول کنیم بهتره .
نمونش خود من اوایل خیلی تو بحث ها شرکت میکردم ولی از 4ماه پیش نظرم عوض شد چون دوستان طرفدار اپل همچنان بدون منطق محصولاتی از ماکروسافت که هنوز وارد بازار نشده را شدیداً نقد میکنند.
یک جورایی قضاوت پیش از محاکمه!!!
دوستانی که بدون مطالعه تاریخچه ظهور کامپیوتر فقط نظر میدن بهتره برن این تاریخچه را از سال 1981 مرور کنن و واقع گرایانه و بی طرف قضاوت کنند.
اگر دوست ندارید من حاظرم برای شما تعریف کنم!
ببینید دوستان سال 1981 وقتی IBM برای اولین بار کامپیوتر را معرفی کرد اپل در حد یک شرکت کوچک بود و ماکروسافت حتی از اپل هم کوچکتر بود.
اما چه اتفاقی افتاد که ماکروسافت تا به این جا رسید ؟
یکم خودمونی مینویسم:
ماکروسافت با IBM به شدت همکاری داشتند و اولین PC ها روانه بازار کردند و اپل هم برای این که از این بازی جدا نیفته اولین مکینتاش را روانه بازار کرد و از همینجا کامپیوتر ها به دو بخش PC و mac تقسیم شدند.
همکاری ماکروسافت و IBM ادامه داشت تا این که اپل اولین مکینتاش با رابط گرافیکی را به بازار معرفی کرد و به شدت تبلیغ کرد که سیستم عامل ما رابط گرافیکی دارد و بقیه ندارند.
اما ماکروسافت خیلی سریع سیستم عامل ویندوز خود را با همکاری اینتل و رابط گرافیکی به مراتب بالاتر ارائه کرد و با کمترین تبلیغ بیشترین فروش را کرد حتی در آن زمان به PC ها wintel هم میگفتند .
IBM کم کم خود را کنار کشید و روی ابر کامپیوتر ها و دیگر محصولات سخت افزاری تمرکز کرد و این رقابت به دست ماکروسافت و اینتل افتاد .
اپل همچنان خود خواهانه عمل کرد و با همکاری موتورولا مک های بعدی را روانه بازار کرد ولی یوزر ها دیگر مشتری ماکروسافت شده بودند.
میدونید چرا؟
چون ماکروسافت به اونا آزادی انتخاب میداد و هر کاربر میتونست با هر سخت افزار موجود در بازار سیستم مورد علاقه خودشو جمع کنه ولی اپل به کاربراش فقط و فقط یک انتخاب میداد!!!!
خلاصه اینکه اپل وقتی به خودش اومد دید که بازار از دستش در رفته و سرانجام بعد از مدت زیادی تصمیم گرفت مک های خود را از پردازنده های بدون کارایی موتورولا به اینتل تغییر بده که بازم دیر شده بود.
و حتی چند سال قبل تصمیم گرفت امکان نصب ویندوز را روی مک های خودش برای کاربراش فراهم کنه ولی بازم دیر شده بود.

ماکروسافت آفیس را روانه بازار کرد و اپل برای اینکه خودشو به ماکروسافت بی نیاز نشون بده تصمیم گرفت iwork را به کاربراش هدیه بده ولی خیلی زود تسلیم شد و مجبور شد با ماکروسافت همکاری کنه و ماکروسافت نسخه مک آفیس را برای مک بنویسه ولی بازم دیر شده بود.

وقتی ماکروسافت ویندوز 7 را روانه بازار کرد اپل برای جلوگیری از زیان حاصله سریع snow leopard را با قیمت 29 دلار به فروش رساند تا بازار را برای خودش ثابت نگه داره ولی بازم دیر شده بود
اگر کنفرانس معرفی snow leopard را دیده باشید متوجه میشوید که علناً در اون کنفرانس اپل صراحتاً به ماکروسافت و ویندوز 7 حمله میبره و به جای معرفی سیستم عامل خودش ، رقیب را خراب میکنه.
و این بازی ادامه داره!

خلاصه این که اپل به اندازه ی خودش در رشد کامپیوتر سهم داشته ولی مطمئناً اگر در آن زمان ماکروسافت وجود نداشت امروزه برای نصب یک برنامه یا یک آهنگ روی کامپیوتر های مک خوتون مجبور بودید از اپل اجازه بگیرید کاری که امروز باید روی ipad انجام بدید و این یعنی همون نقطه کور اپل و استعمار کاربراش.

دوست دارم شعار ماکروسافت و بیل گیتس معروف را دوباره تکرار کنم " ما میخواهیم روزی همه مردم دنیا بر روی میز کارشان یک کامپیوتر داشته باشند "
حالا بیل به آرزوی خودش رسید و اپل این راه را به جای اینکه در کنار ماکروسافت و دیگر رقبا طی کنه سعی کرد به تنهایی و موازی اونها حرکت کنه و نتیجه اینکه عقب موند.
و بازهم اگه همین سیاست های استعماری کاربراش را ادامه بده بازم عقب میمونه و شاید نتونه ادامه بده!
پیروز باشید
0
نوشته شده توسط Xenus, February 18, 2010
جناب روزبه ما قبلا یه sjj اینجا داشتیم مثل شما زیاد می نوشت
--------------
سلام
باید کمی صبر کنیم تا ببینیم از این جنگ سیستم عاملی موبایل کدام پیروز می شوند؟
1-Maemo linux سیستم عامل جدید نوکیا جایگزین simbyan که انتظار می ره خوب طرفدار پیدا کنه:N900-X6
2-bada که معلوم نیست چقدر تواناییه جذب مشتری داره
3-Android معمولا کارهای غیر تخصصی گوگل خوب از آب در نمی آد
4-Windows phone 7 مایکروسافت بر خلاف تولیدات کامپیوتری اش نظیر ویندوز سون 7 در رشته ی موبایل اونطور که در ویندوز موبایل 6 دیده شد ضعیف عمل کرد
5-...
------------
اگه غلط املایی دارم ببخشید دیگه
موردی بود بگید
0
نوشته شده توسط علی 5, February 19, 2010
من نه طرفدار اپلم نه مایکرو سافت نه نوکیا و نه ....

کاریم به سیا ستهاشون ندارم . سیستمم ترکیبی از لینوکس و ویندوزه . ویندوزمم از اول رو لپتاپم بوده .

ولی ویندوز بسیار کنده و روزانه کندتر میشه. ویروسهاشم هزار علت داره . بحث بر سر ویندوز موبایل است که عینا همون ویندوز پی سی رو کوچکترش کردن و همون هسته رو داره . و همه ویروسهای پی سی بدون استثنا روش اجرا میشن .... در حالی که برنامه ها رو نمیشه توش اجرا کرد (تنها حسن ویندوز پی سی همین برنامه هاشه)

در ضمن ، شما که این همه استادین و به همه مطالعه کردن تجویز میکنین هنوز نمیدونین اولین سیستم مولتی تسک چی بوده ؟
مطمئن باش که هیجی از ویندوز سرت نمیشه . برو تو این سایت 4 تا چیز یاد بگیر از مطالب قدیمیش .
www.mywindows.ir
0
نوشته شده توسط Troy, February 19, 2010
آقايوني كه اين همه از آيفون طرفداري ميكنند خواهش ميكنم تنها يك مشكل آندرويد رو بگند تا من ۱۰۰ تا مزيت آندرويد رو نسبت به لئوپارد بگم
فقط ۱ مشكل از آنرويد بگيد!
مطمئن باشيد آندرويد گوگل به همه ي بحث ها پايان ميده
0
نوشته شده توسط سهیل, February 19, 2010
ببخشی من وسط دعواتون نظر میدم!
مایکروسافت حوزه کاریش از حد سیستم عامل خارج شده با معرفی .Net
الان دیگه بحث از برنامه نویسی بر پایه .Net هست همه جا.حتا Borland هم به این سمت حرکت کرده. حالا هر سیستم عامل دیگه ای هم بخواد تو بازار باشه باید با این تکنولوژی هایی که مایکروسافت داره ارائه میده هماهنگ باشه. البته خودم میدونم Sun اول این طرح رو در قالب جاوا بیرون داده بود ولی چیزی که مهمه اینه به هر دلیلی الان بازار دسته .Net مایکروسافت هستش. از این تیپ تکنولوژی ها مایکروسافت داره هر روز میده بیرون.
عزیزان مایکروسافت دیگه زیاد نگران بازار سیستم عاملش نیست. چون عملا در راس معرفی ایده های نو (شایدم دزدی ایده های نو) قرار گرفته و حالا حالا ها باید اپل دنباله رو اون باشه!
0
نوشته شده توسط سهیل, February 19, 2010
راستی ازافه کنم من خودم تو کار تولید نرم افزار هستم و از اسمبلی گرفته تا جاوا و سی++ و دلفی و ویژوال بیسیک و دات نت همه رو کار کردم. الان عمده مشتریای ما چه دولتی و چه خصوصی همه اولین سوالی که ازمون میکنن اینه که با دات نت نوشتیم یا نه!!!
منظورم عمده بازار هستش. وگرنه میدونم موارد خاص هم وجود داره.
اینا دلایلیه که همه میرن سمت مایکروسافت. از برنامه نویسی که میخواد چیزی یاد بگیره تا شرکتی که تصمیم میگیره حوزه کاریش چی باشه تا مشتری که میخواد یک محصولی رو بخره. اپل بیشتر الان بدرد کسانی میخوره که تو خونشون میخوان با مایکروسافت قهر باشن! و گرنه کمتر جایی به صورت جدی با اپل کار میکنن. اینا رو با توجه به اینکه خیلی جاها رفتم و دیدم میگم.
 دانیال بهزادی
نوشته شده توسط دانیال بهزادی, February 19, 2010
ماکروسافت و اپل سروته یه کرباسن. باز لااقل اپل کاربرای خودش رو که به نظر من همه متوهم هستن راضی نگه داشته، اون ماکروسافت هم همه جا رو به گند کشیده.
سیستم‌عامل‌هایی که خواهند موند در عرصه‌ی موبایل یا لااقل تاثیرگذار خواهند بود از نظر من این ها:
۱ - اندروید
۲ - اندروید
۳ - اندروید
۴ - مائمو
0
نوشته شده توسط Troy, February 19, 2010
ویندوز موبایل که به کند بودن هنگی بودن مذخرف بودن مشهوره
اما آندروید در عین سادگی و روونی دریایی از امکانات رو در اختیار میذاره
و لئوپارد اپل هم در عین سادگی و روون ،ساده و روون هست
همین!
خب این سیستم عامل ساده و روون می شد خیلی قابلیت های اساسی رو داشته باشه
اما دیگه آندروید جایی برای بحث نذاشته
0
نوشته شده توسط روزبه, February 20, 2010
فقط جهت اطلاع عرض کنم لئوپارد سیستم عامل برای کامپیوتر های اپل است که اسنو لئوپارد ورژن جدیدش هست
سیستم عامل آیفون iphone os نامیده میشه که در بعضی جاها هم Mac mobile می نامند

به نظر من در آینده با روند حال حاضر آندروید و مک خواهند موند و شاید بادا که باید ببینیم چطور خواهند بود
سیستم عامل لینوکسی هم که نوکیا در n900 داره حای پیشرفت داره ولی در شرایطی که نوکیا روش سرمایه گذاری کنه نه اینکه در مدل بعد باز به همون سیمبین مسخره برگرده . نوکیا در گذشته هم جند مدل غیر سیمبینی بیرون داده بود ولی از مدل بعدش باز به سیمبین برگشت و اگر در مورد سیستم عامل n900 هم همینکار رو کنه جز نابود کردن این سیستم عامل کار دیگه ای نمی کنه
که با شناختی که از نوکیا داریم همین یک مدل را فقط لینوکس میزنه و باز به همون چرخه احمقانه خودش برمیگرده
0
نوشته شده توسط مجتبی عالمی, February 27, 2010
آندروید که در نطفه خفه شد . چی فکر کردین؟
0
نوشته شده توسط PAD, March 06, 2010
مایکرو سافت اصلا با مک قابل قیاس نیست ! من از سال 2004 پاکت پی سی دارم و الان هم HTC LEO استفاده میکنم که iphone پیشش هیچه چون داشتم میدونم و این رو بدونید که مایکرو سافت ویندوز یک پدیده قرن که هیچ وقت از بین نمیره !
0
نوشته شده توسط poya, March 10, 2010
سيستم عامل ويندوز موبيل واقعا محشره با امكانات مديريتي و ممدياي توپ. من هيچيو با هچي عوضش نميكنم. os آيفون مقابلش هيچه سيستم عاملي كه ملتي تسك نداشته باشه بدرد لاي چرز مي خوره.بنظر من كه با اكثر سيستم عاملهاي موبيل كار كردم. سيستم عامل ويندوز موبيل به اون مرحله از پيشرفت رسيده كه صرف هزينه براش اقتصاديه. تو بقيه سيستم عاملهاي موبيل هنوز اول راهند و شما داريد هزينه هاي پيشرفت يه شركتو پرداخت مي كنيد. شما كه نمي خواين فقط يه سرباز باشين. ويندوز موبيل تو نسخه 6.5 غوغا كرده(فقط خواهشن از روي تحليلهاي توي نت نگيد كه كنده هنگ ميكنه استفاده فاده كنيد بد بگيد من 1 سال استفاده از گوشيم فقط 2 بار با 6.5 هنگ كرده) . حالا ببين 7 چي ميشه.
0
نوشته شده توسط احسان.م, March 14, 2010
مایکروسافت عالیه
0
نوشته شده توسط Call of Micro, March 23, 2010
سلام
در مورد اپل که همه دارن در موردش صحبت می کنند نمی خوام توضیح بدم چون واقعا قبولش دارم ، اپل برای حرفه ای هاست نه برای خاله زنک بازی و ....
اما خودم عاشق دو مدل گوشی سامسونگ هستم.
Samsung i8910 Omnia HD and Samsung I8000 Omnia II
برخی از امکانات I8000 :
Samsung I8000 Omnia II
پردازنده رویایی 800MHz Processor, Dedicated Graphics Accelerator
مجهز به سیستم عامل Microsoft Windows Mobile 6.1 Professional
• مجهز به سیستم نقشه یاب داخلی
• دوربین مجهز به قابلیت تشخیص لبخند، چهره، لرزش گیر تصویر و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت مناسب
• صفحه نمایش بسیار مناسب، لمسی و بزرگ در اندازه ی 3.7 اینچ
• مجهز به سیستم Wi-Fi
• عمر بسیار خوب باتری با حداکثر زمان مکالمه ی 10 ساعت و حداکثر زمان استندبای 430 ساعت
• قابلیت پخش فرمت های متنوع فیلم و موسیقی: DixX، Xvid، MPEG-4، H.263، H.264، WMV، MP3، eAAC+ و WMA
• صفحه نمایش مجهز به سنسور شتاب دهنده برای چرخش خودکار صفحه نمایش
• دوربین مجهز به Geo-Tagging برای ثبت موقعیت عکس
• حافظه ی داخلی بالا
0
نوشته شده توسط Call of Micro, March 23, 2010
این هم واسه طرفدارن گوشی HTC
______________________________
کامپیوتر جیبی اچ تی اچ دی 2
مشخصات کلی :
گوشی تلفن همراه HTC HD2 یک گوشی تمام عیار و زیبا با واسط کاربری تمام لمسی می‌باشد. هرچند که همه‌ی زیبایی آن فقط به ظاهرش محدود نمی‌شود، این گوشی ویژگی‌های بسیار فوق العاده‌ای را ارائه می‌نماید. این مدل جدید از HTC تحت سیستم‌عامل ویندوز موبایل نسخه ی 6.5 کار می‌کند
*****دارای پردازنده ی خارق‌العاده‌ی 1 گیگاهرتزی می‌باشد*****

از نمایشگر لمسی 4.3 اینچی بهره می‌برد، مجهز به دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه دو عدد فلاش LED است و نیز قابلیت پشتیبانی از باندهای GSM و HSDPA را دارد. ظاهرا که این بار با یک کامپیوتر جیبی واقعی مواجه هستیم!
مشخصات کلی :
0
نوشته شده توسط Call of Micro, March 23, 2010
آیفونی ها ندیده و نشنیده بگیرید!!!!
#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#
شرکت iphone بدليل عدم توانايي در رقابت منصفانه اقدام به طرح شکايت به سازمان تجارت جهاني از HTC بدليل استفاده از حق اختراع هاي ihone کرده است، جهت مطالعه در مورد مطلبي که ذکر کردم مي توانيد در گوگل عبارت " شکايت iphone از HTC " را جستجو کنيد.
0
نوشته شده توسط م.م, May 15, 2010
سلام من سونی اریکسون X1 دارم که win6.1 روش نصبه میخواستم ببینم میشه عوضش کرد یا نه اگه میشه از کجا باید win گیر بیارم یا دانلود کنم اگه به ایمیلم بفرستید ممنون میشم
متشکرم

نظر بدهید
- بخش نظرات برای اظهار نظر در مورد همین مطلب است. نظرات متفرقه، تبلیغاتی و حاوی توهین یا اتهام حذف میشوند.
- برای قرار دادن عکس خودتان می توانید به سایت گراواتار مراجعه کنید.
کوچک تر | بزرگتر

busy
   
 
تولد ۲۵ سالگی کومودور آمیگا
704px-Amiga_1000DP.jpg ‏بسیاری از کاربران فعلی کامپیوتر، خاطرات خوبی از کامپیوترهای کومودور دارند. دقیقا ۲۵ سال پیش در چنین روزی بود که آمیگا ۱۰۰۰ ساخت این شرکت به بازار ارایه شد و خاطرات آن هنوز در ذهن بعضی از ما...
همه چیز درباره آی پاد تاچ نسل چهارم اپل
500x_image1_20100901_01.jpg ‏شب گذشته استیو جابز iPod touch جدید را معرفی کرد. اگر با ‏وبلاگ نویسی زنده نارنجی ‏ همراه بوده اید با آن آشنا هستید. حالا وقتش رسیده است تا کمی دقیق تر به آن بپردازیم.‏ ‏ به طور خلاصه آی پاد...
صندوق پستی USB همیشه گوش به زنگ ایمیل های جدید است
ULIFE035600_01_L_narenji_ir.jpg برنامه ها، افزونه ها و ویجت های مختلفی وجود دارند که با نصب و تنظیم آنها می توانید از دریافت ایمیل جدید در صندوق پست الکترونیکی خود آگاه شوید. حتی شاید قبلاًتیشرتی که ایمیل جدید را به شما اطلاع...
 
 

نارنجی توسط سرورهای قدرتمند مامبو سرور دات بیز پشتیبانی میشود

تمام حقوق برای نارنجی محفوظ است. استفاده از مطالب در دیگر سایت ها و رسانه های الکترونیک تنها با ذکر نام نارنجی و درج لینک به همان مطلب در نارنجی مجاز است. ذکر مطلب در رسانه های چاپی فقط با کسب اجازه قبلی مجاز است

© 2007 - 2010 Narenji.ir