مشکل آنتن دهی آیفون 4: اشکال در نرم افزار یا سخت افزار؟

500x_handsonreceptionprobs.jpg

سرانجام اپل رسما نسبت به ‏ مشکل آنتن دهی در آیفون 4 ‏ واکنش نشان داد. در ‏ بیانیه اپل ‏ ادعا شده که این مشکل در عمل وجود ندارد و فقط یک اشتباه محاسباتی در فرمول نشان دهنده تعداد آنتن های گوشی رخ داده است. اپل در بیانه اش افزوده که با یک به روز رسانی نرم افزاری این مشکل حل خواهد شد. ‏ 
‏ 
اما این حرفی است که شرکت سازنده زده است و بسیاری از کارشناس ها معتقد اند که صحت ندارد. از چند روز قبل خیلی ها پیش بینی می کردند که اپل چنین واکنشی از خودش نشان بدهد و با یک اپدیت نرم افزاری کاری کند که آنتن آیفون همیشه خوب به نظر برسد! بررسی های متخصص های شبکه نشان می دهد که مشکل آیفون بر خلاف حرف اپل یک مشکل نرم افزاری نیست بلکه از سخت افزار آیفون ناشی می شود. ‏ 
‏ 

500x_the-effect-of-holding-the-iphone-4.jpg

مایکل آندرسون که در آزمایشگاه FCC موتورولا کار می کرده می گوید این یک نقص بنیادی در گوشی است که تنها با تغییر در طراحی آن رفع خواهد شد و اصلاح آن کار آسانی نیست. عقیده متخصص های دیگری هم که آیفون را تست کرده اند مبنی بر وجود نقص سخت افزاری است. گیزمود در یک ‏ مقاله فنی ‏ و با کمک چندین متخصص به صورت علمی نشان داده که مشکل آیفون چهار یک نقص سخت افزاری است. ‏ 
‏ 
البته گیزمود در این مورد تنها نبوده است و تقریبا اکثر وب سایت ها تخصصی تکنولوژی ‏ مانند Wired ‏ با بررسی مشکل آیفون به همین نتیجه رسیده اند. بعضی کارشناس ها معتقد اند که این آپدیت نرم افزاری فقط برای خوش کردن دل کاربران آیفون جدید است تا گوشی جدید آنتن دهی را خوب نمایش بدهد. آنها معتقد اند که با به روز رسانی های نرم افزاری تغییری در افت سرعت انتقال اطلاعات یا قطع تماس های تلفنی آیفون به وجود نمی آید. هر چند نظر اپل چیز دیگری است. ‏ 
‏ 


بحث و نظرات

AMIN

مشکل سخت افزاری بود


آقا یا خانوم ezat
شما لااقل عزت خودتو حفظ کن و به شنیده هات استناد نکن. اولا که تا اونجایی که شما می دونی، خیلی اشتباه می دونی. هیچکدوم از طرفدارهای اپل الکی که اپل دوست نشدن؛ مطمئنا یه چیزی توش دیدن که حالا دوستش دارن و ازش دفاع می کنن.
من نمی دونم شما تا حالا با محصولات اپل مثل مک بوک کار کردی یا نه. اما اگه کار کرده باشی حتما با من موافقی که اپل نوآوری رو در عین زیبایی و سادگی تو محصولاتش ارائه میده.
حالا شاید قیمت این محصولات از استاندارد بالاتر باشه، اما عزیز من، این اصلا درست نیست که فکر کنی مردم فقط بخاطر کلاسش میان اینهمه پول بیشتر میدن. همونطور که اصلا درست نیست فکر کنیم مردم فقط بخاطر این کلی پول مرسدس بنز میدن چونکه کلاس داره. مطمئنا مرسدس که قیمتش بالاتره، یه کیفیتی هم داره که اکثر ماشینها ندارن.
من خودم هم از ویندوز استفاده می کنم هم از مک؛ اما وقتایی که با مک کار میکنم احساس راحتی وامنیت خیلی بیشتری دارم.
تا حالا هم آیفون نداشته ام؛ اما امیدوارم زودتر آیفون 4 بیاد تو ایران تا تهیه کنم.
اینم متن نامه اپل در مورد اشکال آیفون 4؛ خوندنش خالی از لطف نیست.
http://www.apple.com/pr/library/2010/07/02appleletter.html


من فکر می کنم چون آیفون 4 زود لو رفت، اپل دچار دستپاچگی شد و کنترل کیفی مطلوبی رو نتونست انجام بده و مجبور شد عجولانه محصول رو معرفی و عرضه کنه. درست مثل اتفاقی که برای ایکس باکس 360 افتاد و ضرر زیادی رو به مایکروسافت زد. من فکر نمی کردم اپل آلوده ی این تنش ها بشه اما متاسفانه مدیریت قدرتمندی نداره.


قبلا هم اینو گفته بودم، ولی در جواب جناب ezat اینبار عینا از نویسنده مطلب (تو فروم ایرماگ) نقل قول می کنم:
"
اتفاق عجیبی که خود من تجربه کردم و واقعا شوکه شدم این بود

روی mac pro ها یک مدت رم crucial بود مثلا ۲ گیگ ۱۰۶۶ توی ایران این رم مثلا ۱۰۰ هزار تومان بود اما تو سایت اپل ۱۶۰ یا ۲۰۰ بین ۱.۵ تا ۲ برابر اختلاف قیمت بود

جالب اینکه از نظر ظاهری با هم هیچ تفاوتی نداشتند . اینقدر شبیه بودند که خود ما برای اینکه قاطی نشه باید روش یک نوار چسبی چیزی می زدیم

اختلاف وقتی مشخص می شد که کار می کردند

اونهایی که اپلی بودند که هیچ، عالی کار می کردند

اما اونهایی که از ایران خریداری شده بودند چنان بلایی سر سیستم می اوردند که ادم به سیستم شک می کرد

سر و صدای سیستم می رفت بالا و فن ها با تمام سرعت کار می کردند . چرا ؟ چون حرارت سیستم عجیب و غریب بالا می رفت . زمانی که رندر می گذاشتیم که هیچی نگو و نپرس
"

خوب، از اینا گذشته، یه تجربه جالبی داشتم که به نظرم بد نیومد شما هم ببینید:
http://astraining.wordpress.com/2010/07/03/تست-آنتن-دهی/
ظاهرا گوشی من هم همین مشکل آیفون جدید رو داره، فقط فرقش اینه که نوکیاست!!!


سلام دوستان
من میخوام یک Ipad بگیرم . با توجه به شرایط کاریم 3G لازم دارم .
شما جایی رو سراغ دارید که با قیمت مناسب ارائه بده ؟


بازم بحث انقتاد از اپل شد. و توهین و فخشها هم پشت سرش.
آخه دوستان نه متنقدای اپل (توی این سایت) از HTC و نوکیا پول گرفتن. نه طرفدارای اپل کارمند استیو جابزن. یه خورده دوستانه تر و ملایم تر.
همونطور هم که قبلا توی نظرات "بررسی کاملی آیفون 4" گفتم، کاملا با نظر امین مروتی موافقم.
یه مثال دیگه م من بزنم. کاملا عادی و پذیرفتنیه که یه ماشینی که مثلا از ایران خودرو میاد بیرون همون اول کار هزارتا عیب داشته باشه. اما اگه یه مرسدس یه ذره از نخ دوخت روکشش بیرون مونده باشه همه تعجب میکنن و کلی تو دنیا سرصدا میکنه.


حتی اگه مشکلش با نرم افزار تا قسمتی حل شدنی باشه
دیدن Sar level این گوشی باید خنده دار باشه اون موقع!! و همینطور مصرف باتریش
100% مشکل سخت افزاریه که با لمس آنتن میره
ای کاش اپل هم مثل ماکروسافت عرضه این رو داشت که بگه چیزی که میخواست به تولید انبوه برسونه مشکل داشته و میگفت امسال رو بی خیال ما بشین!


من دو تا ایده برای حذف واقعی این مشکل به طور نرم افزاری به نظرم میرسه.
اول میشه گوشی مواردی روکه هردوتا سیگنال (3G و wifi) ضعیف میشن رو به عنوان وضعیت تماس با نقطه مرگ تشخیص بده و یکی از آنتنها رو به طور موقت غیرفعال کنه. مثلا اونی رو که در اون لحظه فعالیت کمتری داره. یعنی اگه دارین حرف میزنین و سیگنال ضعیف میشه آنتن wifi رو خاموش کنه و ... . البته باید 3G بیشتر اوقات در ارجحیت حفظ آنتن باشه. بالاخره اهمیتش بیشتره. البته این سادهترین روششه.
دومیش: من خیلی از الکترونیک سر در نمیارم. ولی فکر میکنم که شاید اون تماس باعث بشه یه نویز خیلی زیادی از یه آنتن روی آنتن دیگه تولید بشه اگه اینطور باشه از اونجایی که این نویز توسط خود گوشی تولید شده و براساس یک سری استاندار و پروتکل هست (پروتکلهای wifi و 3G و GPSو...) پس الگوش مشخصه. شاید بشه به طور نرم افزاری سیگنال رو از نویز تفکیک کرد. و سیگنال هر آنتن رو به قسمت پروسس خودش فرستاد. در هر حال سیستم های بیسیم دیجیتال همیشه ماژولهای شناسایی نویز رو دارن.


در پاسخ کارنامه

آخه اینجا که 3G در کار نیست. قراره اگه اپراتور سومی بیاد نسل سوم رو ارایه بده. ولی اگه بیاد. تازه ایرانسل هم قرار بود از نسل دوم رو ارایه بده. ببینین چقدر طول کشید تا GPRS پیاده کرد.
به علاوه قیمت مناسب برای محصولات اپل؟ تو ایران؟ تا جایی که من دیدیم فقط توی پایتخت زیاد دیدم. اونجا هم که کلا قیمتاش منصفانه است اساسی. تازه برای جنسایی که قیمت دارن. این که قیمتش هم توی ایران نامشخصه.(پرینتری که توی پایتخت 50-70 تومن میدادن. من جای دیگه خریدم 32 تومن ناقابل)


یک سوال دیگه
من چیزی که توی Ipad برام خیلی مهمه ساخت کانکشن ppoe هست .
چون جایی که میخوام ازش استفاده کنم (دانشگاه ) بعد از وصل شدن به وایرلس باید یک کانکشن بسازی و از طریق اون کانکت بشی . سوال اصلیم اینه که توی Ipad میشه کانکشن ppoe ساخت یا نه ؟


@AmirS
آقا شما مشکل قانونی داری. سایتت فیلتره.
اگه یه توضیح مختصر بدی راجع به آزمایشت خیلی خوب میشه.
همون گوشه رو گرفتی یا جایی که آنتن هست؟


vimeo فیلتره یا وردپرس؟
توی اون فیلم اون حالتی رو که برای آیفون مشکل درست کرده تست کردم، درمورد ۶۶۳۰ آنتن زیر دوربینه، به همین دلیل تو اون حالت هم کمی پوشانده میشه... ولی اگه کف دست رو کامل پشت گوشی بگیریم، (حالتی که عملا هیچوقت اتفاق نمی افته) آنتن از مقدار ۱۰۰٪ تا نزدیک صفر میره!!!

پ.ن: فکر کنم سیستم ثبت نظرات ورد پرس خرابه... چون تا حالا تو هیچکدوم از وبلاگ هام کسی نظر نداده (دروغ نباشه، دو سه هفته پیش یکی از دوستان یه نظر داد!)


@amirs
کلا وردپرس. جالبه به نظرم تازگیا شده. یا اینکه فقط بعضی از آی.اس.پی. ها.
نتیجه آزمایشتون جالبه. من فکر میکردم به خاطر اتصال بین آنتن ها پیش میاد فقط. البته الان که گفتین یادم اومد توی تموم راهنماهای گوشی های نوکیا (اونایی که من دیدم ) ناحیه آنتن رو نشون داده و گفته برای مکالمه با کیفیت اونجاهارو نپوشونین. اما فکر نمیکردم به این شدت باشه.
یه نتیجه انحرافی: بدن انسان میتونه سهم زیادی از این امواج رو جذب کنه. یهو دیدیدن smsهاتون اومد توی گوشتون.


این مشکل اپل چقدر تاثیر داره رو انتن؟
اصلا محسوس هست؟


آقای موسوی شک نداشته باش که نرم افزاریه و همون طور که قبلا اشاره کردم این مورد مشکل نیست این جور دیده یعنی خیالتونو راحت کنم دراین مورد امکان نداره که سخت افزاری باشه یا کلا مشکلی داشته باشه حالا چرا ؟
شما امواج -ما-ه-واره ای را یا همون آنتن هوایه خونه ها را درنظر بگیر امواج به دو صورت uوv ارسال میشن وبه دلایلی که حتما میدونی قابلیت رد شدن ار موانع را ندارند چرا که اگه شما جلوی د ی ش بایستی یا همون کار رو با آنتن معمولی انجام بدی مانع رسیدن امواج به گیرنده میشید ولی در مورد امواج موبایل این طور نیست چون همان طور که حتما میدونی نوع امواج موبایل متفاوته وشما با ایستادن جلوی اون نمی تونید مانع رسیدن امواج به گوشیتون بشید یعنی خیالتو راحت کنم اگه یک نفر گوشی موبایلشو ببلعه وگوشی بره تو معدش بازهم گوشی در دست رسه دلیلش هم کاملا روشنه چون امواج موبایل از بدن انسان رد میشه علم ثابت کرده که 90 درصد امواج موبایل به درون مغز انسان رخنه میکنه (البته تا به حال ثابت نشده که مضر هست یا نه)
(یک شرکت آلمانی یک کیف موبایل طراحی کرده که دو جیب داره اگه گوشی را درجیب بزرگش بگذاری از دست رس خارج میشه واگه تو جیب کوچیکش بگذاری در دست رسی و موقغ مکالمه مانع رسیدن بیش از 99درصد امواج به مغز میشه . واز نقره وچند تا الیاف دیگه برای بافتش استفاده کردند )
یک سوال شما اگه سیم کارتتونو تو مشتتون بگیرید از دست رس خارج میشید خوب جواب معلومه خیر
حالا یک سوال دیگه با توجه به اینکه هرکس میدونه بدن ما از رسیدن امواج به موبایل نمیتونه جلوگیری کنه چطور ممکنه که شما با دستتون جلوی امواج رو بگیرید حالا چه آیفون چه هر گوشی دیگه ای .
و سوال آخر چطور ممکنه که مسعله به این سادگی را این سایتها که با اپل دشمنند ندونن؟ آیا به نظرت نمیخان با یک شرکت بزرگ کل کل کنن که خودشونو معروفتر کنن .
شک نکن که کارشناسان این سایتها احمق نیستن وحدفشون اینه که سایتشون سری تو سرا در بیاره


fariborz1

من بنز دوست ندارم nissan gtr دوست دارم


aghaye rezatak man khodam tarafdare applam vali ta oonja ke man midoonam montaghedan migan ke raftan anten be dalile etesale kootah beyne antene wifi ba antene gsm gooshi hast lotfan ageh dar in mored chizi midoonid benevisid mamnoon


@rezatak
این که دست روی کیفیت دریفات امواج تاثیر داره رو، همونطورکه گفتم نوکیا هم قبول داره. بر اساس توضیحاتی که توی راهنمای محصولاتش میده.
اما این که اشکال نرم افزاریه رو شک دارم. ممکنه بشه با یه نرم افزار حلش کرد ولی بالاخره یه اشکالی توی سخت افزارش هست. وگرنه برای نرم افزار چه فرقی میکنه که گوشی توی دست راست باشه یا چپ؟ احتمالا به اتصال به وجود میاد. حالا ممکنه واقعا باعث بشه که دریافت سیگنال با مشکل مواجه بشه. یا اینکه باعث بشه که گوشی فقط توی محاسبه کیفیت سیگنال با اشکال مواجه بشه.(یعنی همون ایراد نرم افزاری). به هر حال اشکال صرفی نرم افزاری نباید باشه.
ولی با شما هم راجع به اینکه دست نمیونه جلوی آنتن رو بگیریه موافقم. چون اونطوری که دوستمون گفتن، با دستشون به طور کامل ناحیه آننت رو پوشوندن. اما آنتن آیفون کاملا پشونده نمیشه.
در آخر راجع به سیمکارت توی دست. قضیه نکته تستی داشت ها. D:


in moshkele cheghad mahsose to apple?
dar estefadeye karbar cheghad tasir dare?


سلام . نمی دونم چرا شما ها هی درباره همین دو سه تا مشکل آیفون صحبت می کنین ؟ مگه با اپل پدر کشتگی دارین ؟ باید قبول کرد که اپل غول سخت افزاری دنیاست .
آیفون 4 هم خیلی بیشتر از یه تلفن همراست و نسبت به قیمتش عالی . پس به جای اینکه روی این دو سه تا مشکل آیفون زوم کنین ، ویژگی های خوبش هم که چندین برابر عیب هاشه بیان کنین و بگین که آیا ارزش خرید داره یا نه که انصافا هم داره .


paru
اگه این نظریه درست بود باید همیشه گی میبود نه با لمس کردن یک گوشه از تلفن چراکه دست شما البته درسته که رساناست ولی گوشی از پلاستیک وشیشه ساخته شده ودست شما نمیتونه به اجزای داخلی تاثیرگذار باشه (یک سیم که صدها ولت برق درش جریان داشته باشه اگه روکش داشته باشه باعث برق گرفته گی نمیشه ولی اگه بدون روکش باشه وشما لمسش کنید هم برق به بدن شما تاثیر میذاره هم شما به اون)
ss
اگه میگی میدونم دست جلوی رسیدن امواج را نمیگیره پس 80 درصد مشکل حله وازهمین هم (باکمی فکر) نتجه گیری کن که نمیتونه سخت افزاری باشه
ودر مورد دست چپ و راست هم گفتم سیگنال کم میشه ولی به اندازه معقولش یعنی استانداردش واستانداردشم معلومه شما کلا از فکر گوشی بیا بیرون بدن انسان میتونه جلوی 10 در صد امواج رو بگیره پس نتیجه بگیر که وقتی دستتو به اون قسمت میذاری میتونی جلوی 10 تا 15 درصد امواج رو بگیری و هنوذ گوشی حدود 80 در صد آنتن داره ومعلومه که شما با این آنتن در دسترسی ولی مشکل اینجاست که شما با 80 درصد سیگنال باید 4 تا یا 5 تا خونه پر داشته باشی ولی نمایشگر به شما 1 خونه پر نشون میده اینجاست که همه فکر میکنن این گوشی آنتن نمیده در صورتی که شما آنتن داری ولی نمایشگر حساست 80 یا 90 درصد آنتن دهی تو 10 در صد یا کمتر نشون میده


@rezatak
منظورم این بود که باعث قطع کامل نمیشه. ولی روی قدرتشون تاثیر داره. دلیل اینکه میگم توی آیفون گرفتن با دست چپ ربطی به قطع کاملی سیگنال نداره اینه که با دست چپ که کل آنتن پوشونده نمیشه که بگیم در اینجا هم نتایج آزمایش روی 6630 صادقه.
درسته پلاستیک و شیشه رسانا نیستند اما آنتنهای آیفون 4 که همون قاب گوشی باشه، فلزی هستند. (فکر کنم استیل) و طبعا رسانا. برای همین یکی از روشهای پیشنهادی عایق کردن قاب فلزی آیفون4 بوده.(این چیزی که شما گفیتین منو به شک انداخت که اصلا شما چقدر راجع به این گوشی خوندین؟)
من هنوز تا حالا ندیدم دلیلی اورده بشه که اگه اشکال نرم افزاری باشه. چرا فقط به اون گوشه حساسه؟ (مگه مثلا اپل اونجا یه سنسور گذاشته؟)
در هر حال به نظرم ایراد سخت افزاریه ولی همونطور که قبلا گفتم میشه برای حذف تاثیرات نامطلوب یه اشکال سخت افزاری یه راه نرم افزاری پیدا کرد. ممکنه اپل با یه ارتقای نرمافزاری بتونه واقعا اثر این اشکال رو خنثی کنه.

و یه نکته دیگه نرم افزاری یا سخت افزاری در هر حال این گوشی ایرادی داره که بسیار واضحه و باید قبل از ارایه این اشکال توسط خود کمپانی کشف و رفع میشد. این که اپل گفته خیالتون راحت نرم افزاری بیشتر برای این بوده که به دارندگان آیفون4 بگه این ایراد به راحتی و از طریق اینترنت قابل حله.در حقیقت با این بیانیه اپل وجود اشکال رو رسما پذیرفته.


راستی این چیزی را که میخوام بگم مال تقریبا شش ماه پیش یا قبلتر هست
ارتش امریکا از بین تمام موبایل ها ایفون را برای پیاده سازی سرویسهای جنگی برای سربازانش انتخاب کرده است


آخرین خبر:

آیفون ۴ مشکل دوربین هم دارد!

یک خبر بد برای طرفداران آیفون جدید این است که این تلفن همراه علاوه بر مشکل آنتن‌دهی مشکل دوربین نیز دارد.در حالی که همگان منتظر ارائه فریمور جدید آیفون ۴ و در نتیجه حل مشکل آنتن‌دهی آن بودند و شرکت اپل نیز در ۲۴ ژوئن آیفون ۴ را به سراسر جهان ارسال کرده است یک مشکل عجیب در دوربین آیفون ۴ گزارش شده است.این مشکل را که تا کنون بیش از ۱۰۰ نفز از خریداران آیفون جدید نیز گزارش کرده اند این است که در صورت استفاده از فلاش در گرفتن عکس با دوربین آیفون ۴،در تصاویر گرفته شده رنگ زرد به طور غیر عادی از بقیه رنگ‌ها نمود بیشتری دارد.
http://images.intomobile.com/wp-content/uploads/2010/07/iphone-4-yellow.jpg
به نظر من اپل در باره این مشکل باید بیشتر نگران باشد زیرا این دوربین دارای گزینه “auto white balance” نبوده و کاربر ناچار است با نرم افزارهای رایانه ای مانند فتوشاپ و سایر نرم افزارها رنگ زرد را تعدیل کند.مشکل دیگری نیز که بیشتر تخصصی است تصاویر گرفته شده با دوربین آیفون ۴ را با تصاویر سایر تلفن‌های همراه ۵ مگاپیکسلی مقایسه شده و به نظر کارشناسان فن تصاویر آیفون ۴ دارای پیکسل کمتر بوده و اصلا ۵ مگاپیکسلی نبوده و دارای مگاپیکسل پایین‌تری است.به نظر می‌رسد تنها راه حل این مشکل افزودن گزینه‌های نرم افزاری بیشتری به دوربین آیفون ۴ باشد زیرا گمان نمی‌رود که شرکت اپل برای این مشکل ،فراخوان جمع آوری آیفون ۴ را بدهد.هنوز از سوی شرکت اپل هیچ گونه پاسخی برای این مشکل ارائه نشده است.


خیالتون راحت ایفون ترکونده بیشتر تولیدش داره میفروشه حتما کیفیت داره که اینهمه مخاطب داره واله اینهمه صدا نمیکرد...


همیشه ایدههای جدید مشکلاتی روباخودش دارخصوصا که این تکنولوژی
برای پانزده سال اینده باشه مشکل حل میشه ولی یده واختراع همیشه به نام باقی میمونه


راستش نمی دونم که چرا اینقدر مردم تعصب دارن؟ تو این دعوا ها شرکت ها رقابت می کنن محصولات بهتر می سازند و این کاربر هست که سود می کنه حالا چون شما (شما ی نویی) ایفون 3GS داری آپل خوبه بقیه بدن؟ هر کی محصول بهتری بده اونو می خریم دعوا هم نداره مشکل آنتن دهی هم 100 درصد سخت افزاری هست و اگه درست بشه اپل داره ملت رو سر کار می ذاره ولی این مشکل قاعدنا باید با یه کاور حل بشه نه؟


به نظر من که اپل باید دلیل این اشتباهش را مطرح کنه.بعدش در کنفرانس جمعه برای آنتن دهی کم راه حل بده و بعدش هم از قیمت گوشی کم کنه.در نهایت هم به طور عمومی بگه اشتباه کرده تا دیگه جلوی این همه مردم(جهان)از این غلط ها نکنه


http://www.sepidi.com

آنتن ميده، ولي همونطور كه در عكس اول معلومه بنزينش تموم شده!
عيب رو دستگاه نزارين تورو خدا !

http://www.sepidi.com


idin offline

خب کم و بیش مننظر این خبر بودیم که خود اپل به مشکل آیفون اذعان کنه!
به نکته ی جالبی که تو این خبر بر خوردم این بود که اپل گفنه مشکل انتن دهی با بروز رسانی سیستم عامل گوشی رفع میشه ولی منتقدان گفتن این مشکل سخت افزاریه!
اولا واقعا اگه مشکل آیفون سخت افزاریه دلیلی نداره اپل بخواد جور دیگه ای قضیه رو جلوه بده چون اگه نتونه مشکل رو با بروز رسانی آیفون حل کنه اول از همه به ضرر خودشه چرا که اعتماد مشتاقان و مشتری هاش رو از دست میده!پس منطقی نیست که اپل بخواد قضیه رو خلاف چیزی که هست نسون بده...
اگه این چند روزم از طرف اپل حرف و سخن رسمی در مورد این مشکل زده نشده بخاطر این بوده که مهندسای اپل بتونن نحوه ی حل این مشکل رو پیدا و ارایه بدن!البته این نظر و بر داشت شخصی بنده هست!
نکته ی بعدی این هست که الان کمپانی اپل در مورد گوشی آیفون و مشکل آنتن دهی اون تحت فشار و خوب 100% روزای خیلی خوبی و پشت سر نمیزاره!البته به دو نکته ی مثبت میشه تو این برحه از زمان اشاره کرد یکی فروش فوق العاده آیفون که با این وضعیت 1میلیون 600هزار گوشی فروخته و نکته ی دوم خونسردی استیو جابز که با کناره گرفتن از هیا هوی منتقدین در حال رفع مشکل هست !
من شخصا دید خوبی نسبت به کمپانی اپل دارم واپل رو همراه با مدیر عاملش دوسشت داشتنی میدونم(چرا که محصولاتش اکثر مواقع دارای نوع آوری و وجه تمایز نسبت به رقباش هست) ولی هیچ نوع تعصبی نسبت به این کمپانی ندارم.در هر صورت امیدوارم مشکل آیفون به زودی حل بشه چرا که خود من و خیلی ها مثل من منتظرن تا ورژن بدون ایراد Iphone4 رو خریداری کنن...


مگه کاربران محصولات اپل از اون استفاده هم می کنند؟! تا جایی که من می دونم کاربران محصولات اپل اغلب کسانی هستند که فقط می خواهند بگویند ما با بقیه متفاوتیم برای همینه که حاضرند برای بدست آوردن محصولات بنجل استیو جابز و همکاران شش برابر پول بدهند و دوروز تو صف ایست کنند اگه محصولات اپل محصول بود مثل آدمیزاد (نوکیا- اچ تی سی و بقیه) وارد بازار می شد. یه "مک پرو" با سی پی یو اگزان اینتل و رم 16 گیگ با گرافیک 4870 ATI رو که می شه تو بازار با چهار هزار دلار جمع کرد رو این کلاهبردار می ده هفت هزار و پانصد دلار


تصادفا هم موتورلا هم سایت گیزمودو دشمن اپل هستند و نمیشه روی حرفشون زیاد حساب کرد
باید صبر کن تا فرم ور جدید بیاد و قضاوت کرد


مشکل مشکله دیگه ، حالا چه فرقی می کنه؟


خوب فرقش اینکه که اپل نمیاد آبروی خودش رو ببره و وقتی میگیه حل میشه حتما یه فکری واسش کردن
کلا گیزمودو از روزی که اپل تو کنفرانس راش نداد دشمت اپل هست
موتورلا هم بدجور بازارشو تو آمریکا به اپل داده واسه این اونم حرف مورد تایید نیست


fariborz1

این که ارتباط قطع می شه هم یه توهمه مدرکشم موجوده


+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
be nazar man bayad did ke che kasi gofte in moshkel hal mishavad agr stiv jabz gofte bayad harf o ra paziroft ama ager kase digari gofte nabayad goft balke bayad esme taraf ra ham begoeem ta az sehat kar etminan peyda konim
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
gizmodo hamishe az apple bad gofte iphone ,mac book ham nadare be harfash nemishe etemad kard chon mokhalef sherkate apple ast
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=


این هم یه دروغ دیگجه از اپل! تا کجا می خواد پیش بره؟ اینجوری اعتماد مردم رو از دست میده!!!

------------------------
اخبار نارنجی را آسان دنبال کنید:

www.bipfa.com/narenji


man ye nazare dige ham dashtam va on ine ke
apple har moshkelio hal mikone


اره روزبه جان

AnandTech هم دشمن اپل هست که علمی اثبات کرده مشکل سخت افزاری هست:

http://www.anandtech.com/show/3794/the-iphone-4-review/2

اتفاقا وایرد هم که نارنجی هم لینکش رو داده دشمن اپله. اونم همین رو گفته:

http://www.wired.com/epicenter/2010/07/apple-claims-iphone-signal-loss-is-software-mirage/

جالب تر هم اینه که یادمه خیلی ها توی نظرات به نارنجی توهین می کردن می گفتن چرا اینقدر طرفدار اپل هستی مگه از اپل پول میگیری؟ نارنجی الان هم مثل همیشه داره حقیقت رو می گه. هر چند قضاوتی نکرده و گذاشته به ععهده ما. اما الان که این پست اش به ضرر اپل هست احتمالا نارنجی هم دشمن اپل هست.

الان میتونیم بگیم مرگ بر ضد اپل... و مخالف ها رو آتیش بزنیم.

مهم اینه که بفهمیم هیچ کدوم از اینا عالی و منحصر به فرد نیستن. هر کدوم اشکالات و مزایای خودشون رو دارن. من خودم اپل رو دوست دارم. الان با یه مک بوک پرو دارم این نظر رو میذارم اما این نقص آیفون یه اشتباه بزرگ از طرف اپل هست. به نظرم روش برخورد اش با کاربراش هم درست نیست و منم دلخور شدم.


اپل اگر بخواد گوشی ها را جمع کنه واقعا متضررمیشه برای همین دنبال رفع مشکل به صورت نرم افزاری است


دو تا راه وجود داره تا متوجه بشیم که کی راست میگه :

۱- اولی که مشخصه باید صبر کرد تا به روز رسانی نرم افزاری
۲- باید از یکی که آیفون ۴ داره و مورد اعتماد هم هست بخوایم که در حالتی که آنتن رفته با گوشی تماس بگیره ببینیم مجازی هست یا واقعی.

ولی در کل من به اپل و عمو استیو اعتماد دارم.

خدایا به خاطر خلقت سیب ازت ممنونیم. 


پی بردن به این مشکل سخت نیست مطمئنا اپل قبل از عرضه اینو میندونسته و این اتفاق ها رو پیش بینی کرده بوده و براش راه حل هم داشته و از عدم حل این مشکل تا الان شاید هدفش خراب کردن بعضی ها بوده. یا شایدم به سرنوشت مایکروسافت دچار بشه! کسی چخ می دونه.


اخه اگر مشکل نرم افزاری باشه با لمس یه قسمت مشکل نرم افزاریش عوود میکنه؟

والا تا اونجا که که میدونیم در پدیده های فیزیکی سخت افزار مطرحه!

لمس یه تیکه از گوشی چجوری به نرم افراز ربط پیدا میکنه اخه؟


احتمالا اپل با تقویت آنت دهی مشکل رو حل می کنه
شاید قدرت باطری ضعیف تر بشه ولی خوب همینه دیگه
البته با این مشکل آیفون ۴ خیلی خوب فروش کرده
در ۳ روز ۱.۷ میلیون آیفون۴ به فروش رسید
تا حدی استقبال شد که تو کل بریتانیا آیفون ها تمام شدند و دچار کمبود آیفون شدند


اولین مطلب این که این موضوع جوابیه رسمی اپله و تو سایت رسمی اپل عنوان شده...
پس اگه مشکل حل نشه برای اپل خیلی بد میشه،
اما ای کاش خبر به طور کامل نقل میشد... در آخرین پاراگراف این خبر اینطور اومدهک
As a reminder, if you are not fully satisfied, you can return your undamaged iPhone to any Apple Retail Store or the online Apple Store within 30 days of purchase for a full refund.

We hope you love the iPhone 4 as much as we do.

Thank you for your patience and support.

خلاصه‌ش اینکه اپل گفته این مشکل به خاطر خطای محاسباتیه و با فرمول جدیدی که از AT&T گرفتن، مشکل حل شده کما اینکه تو جاهایی که آنتن دهی اون محل خوب بوده مردم اصلا به این مشکل برنخوردن! (یادم نیست گیزمودو بود یا انگجت که می گفت دو تا آیفون رو تست کردیم و فقط یکیشون اینطوری میشد!!!)
و در نهایت اگه مشکل حل نشد با حتی اگه حل شد ولی بازم باهاش حال نمی کردید، تا ۳۰ روز از تاریخ خرید میتونید آیفونتون رو به نزدیک ترین فروشگاه اپل یا فروشگاه آنلان پس بفرستید و پولتون رو تمام و کمال پس بگیرید (البته به شرطی که آیفون سالم باشه! نه اینکه بشکنیدش و بعد ببرید بگید اینو نمی خوام :دی)


پی نوشت: تو این نامه اپل به هیچ عنوان منکر کاهش سیگنال در اثر لمس اون قسمت نشده، بلکه گفته این موضوع کاملا طبیعیه، ولی فقط به اندازه کاهش (حداکثر)یه خط آنتن... و چیزی که مشکل رو بیشتر می کنه علت نرم افزاریه که قراره با این آپدیت حل بشه.


1- با فرض حل شدن مشکل آنتن اپل :
وقتی این چند ماه نگاه میکنم یاد ترفند ستاره های غربی می افتم که وقتی دارن افول میکنن یه بمب خبری درست میکنن که دوباره بیان رو صفحه اول مجله : تصادف، بد مستی ،دعوا، شاید دزدی یه آدامس و یا کارهای دیگه البته اپل روبه افول نیست بلکه رو به اوج هم هست ولی خوب با استفاده از ترفندهای اینچنینی ذهن رو به خودش به شدت مشغول میکنه و فقط به اون فکر میکنی (( مثل عشق و تنفر که یک قدرت دارن ))
محشره روند اتفاقات آیفون 4 انگار سناریوی دقیق برای این محصول بوده از لو رفتناش تا .... آنتنش اگه این مشکل آنتن حل بشه با این بازی جدید اپل باید با تونائیهای اپل این قایلیت اضافه کرد استاد تمم عیار جنگ تبلیغاتی .
2- اگه این مشکل حل نشه ..
کرام الکاتبین سخت منتظر جناب جابز خواهد بود !!
و یه چیز دیگه که باعث میشه ممکن باشه مشکل اپل سخت افزاری باشه اونم اینه که توی دست متخصصای اپل به خاطر لو نرفتن فرم ظاهری آیفون اون توی قاب محافظ تست میکردن کاری که الان این محافظ به بازار اومده انجام میده یادتون باشه گوشی گیزمو توی قاب 3g جاسازی شده بود
و در مورد 1.7 کوشی فروخته شده 75 % اونها آیفون نسل قبل رو داشتن و این نشون میده بقول بچه های اپل ی نارنجی
الف - اونها اپل بازن ب - عاشق هستن ( نه عاقل ) ج - براشون بیشتر مهمه آیفون داشته باشن تا pda یا سل فون د- امتیازی که به زیبائی میدن خیلی بیشتر از تکنیک و در آخر شاید میدونن مشکل آیفون بازی سرکاریه جابز با مخالفاشه
در هر صورت هر کدوم از دلایل بالا اگه صحیح باشه بازهم کار قشنگی نیست و جناب جابز یک نمره منفی خواهد گرفت که اندازش با سوتیش حتما متناسبه!


طرفداران آیفون بفرمایید دفاع کنید !
مثل همیشه Smile
هرچی ما بگیم آخر شما میگید آیفون درسته Smile


اپل می تونه از تجربیات صایران هم استفاده کنه خداییش گوشی اش عجب آنتنی داشتند!


@ Reza Mousavi:
من بیشتر از اینکه اپل رو دوست داشته باشم، عاشق تکنیک های مخ‌زنی استیو جابز هستم، ولی در این مورد خاص به شدت با اون قسمت "کرام الکاتبین سخت منتظر جناب جابز خواهد بود !!" موافقم...


Pages

پربیننده ترین های ماه

تیم نارنجی

تمام حقوق برای نارنجی محفوظ است. ارجاع و استفاده موردی از مطالب در دیگر سایت ها و رسانه های الکترونیک تنها با ذکر نام نارنجی و درج لینک
به همان مطلب در نارنجی مجاز است. ذکر مطلب در رسانه های چاپی فقط با کسب اجازه قبلی مجاز است.

© 2007 - 2014 Narenji.ir

توسعه و میزبانی: پات شرق