نگاهی به درون کارخانه خودروسازی لامبورگینی

لامبورگینی یکی از معتبر ترین شرکت های اتوموبیل سازی در دنیا است. این شرکت اتوموبیل سازی در سال 1963 تاسیس شد و از همان ابتدا کار را روی هیجان و سرعت اتوموبیل رانی متمرکز کرد. اما این شرکت علیرغم به دست آوردن طرفداران زیاد؛ در طی سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان یک شرکت منسجم و مطمئن، اطمینان خریداران را جلب کند. اما وقتی آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغییر کرد.

 

شرکت آلمانی آئودی؛ لامبورگینی را خرید و شروع به توسعه و ساخت ماشین های با کیفیتی کرد که توانستند نام لامبورگینی را بالا برده و آن را به یک برند فوق العاده در ساخت سوپرماشین ها تبدیل کنند. البته آلمانی ها دوست نداشتند هویت ایتالیایی لامبورگینی را تغییر دهند. پس لامبورگینی در ایتالیا باقی ماند.

 

مهندسی آلمانی نه تنها روی پلتفرم ماشین ها تاثیر گذاشت، بلکه نحوه پژوهش، ساخت و به کارگیری فناوری های جدید در سوپر ماشین ها را هم به کلی تغییر داد. در این مطلب می خواهیم سری به لامبورگینی بزنیم تا ببینیم این کارخانه چه مراحلی را تا نهایی کردن یک محصول می پیماید. همراه باشید...

تصویر بالا مونتاژ قسمت جلوی بدنه فیبر کربنی را نشان می دهد که دارد به کابین پیوند می خورد. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم انداخت به مراحلی که بعد از کامل شدن طراحی اولیه یک محصول انجام می شوند.

 

بگذارید اول سری به ساختمان کارخانه بزنیم. ساختمان بزرگتر شیشه ای، مدرن تر است. اما ساختمان سفیدی که در سمت راست می بینید، توسط فررنچو لامبورگینی، موسس این شرکت گشایش یافته است.

3.jpg

در مرحله زیر، بخش های از پیش ساخته شده محصول به طور دستی متصل شده و یک نمونه واقعی از محصول را ایجاد می کنند. این نمونه مورد تست و آزمایش قرار میگیرد تا از کیفیت آن اطمینان حاصل شده و برای ورود به بازار آماده شود.

2.jpg

میبینیم که ورقه های فیبر کربنی برش خورده و با دقت زیادی روی شاسی قرار می گیرند.

4.jpg

این کوره غول پیکر هم برای بهبود دادن اجزای فیبر کربنی ماشین و به عبارت دیگر: «پختن آن ها» به کار می رود!

5.jpg

مونتاژ کردن قسمت های مختلف بدنه هم که طبعا کاری زمانگیر و رنج آور است.

6.jpg

این هم از آماده سازی بخش های داخلی بدنه اتوموبیل.

7.jpg

هر موتوری قبل از قرار داده شدن روی وسیله نقلیه، مورد آزمایش قرار می گیرد. سیستم های ترمز، خود ترمز ها و همچنین سیستم کنترل پایداری هم مورد آزمایش قرار میگیرد.

8.jpg

جالب این که در فرایند طراحی ارگونومی کارگران هم در نظر گرفته می شود و در مواقع لزوم، بدنه جابه جا شده و دوران داده می شود تا به کارگران بخش مونتاژ فشار وارد نشود. آنها مجبور نیستند خم شده و به زیر ماشین بروند.

9.jpg

به مراحل پایانی مونتاژ نزدیک می شویم. می بینیم که پنجره های مشبک در عقب ماشین در حال نصب شدن هستند. این پنجره ها به تخلیه گرمای موتور کمک می کنند.

11.jpg

هر خودروی ساخته شده توسط یک راننده حرفه ای به دقت مورد آزمایش قرار می گیرد تا هنگام تحویل به مشتری مشکلی نداشته باشد. دقت کنید که هنگام آزمایش داخل اتومبیل به طور کامل با یک کاغذ مخصوص پوشانده می شود تا هیچ آلودگی سبب کثیف شدن داخل خودرو نشود.

12.jpg

و این هم از محصول نهایی. زیباست و برای ساختش زحمت زیادی کشیده شده. برای خریدنش هم باید زحمت بسیار کشید. نگهداری اش هم کار زحمت بری است. پس بهتر است فقط به آن بگوییم که از آشناییت خوشحالیم و بس...

13.jpg



بحث و نظرات

ساینا

از ماشین های تولیدی اروپا برای ما فقط حسرت لمس کردنش میمونه از ماشین های وطنی هم دق مرگ شدن ! البته قبل از تصادف با ماشین های وطنی به خاطر بنزین وطنی سرطان می گیریم ! بنابراین با ماشین وطنی آسوده خاطر سفر کنید ! البته به دیار باقی


خدا ریشه ایران کند رو با جایپا رو بکنه با اون پراید 141 و پژوسالشون
همیشه ارزوم این بوده که این شرکتای لعنتی وجود نداشتند یا ورشکست میشدند


یعنی می خوای بگی که هزینه اینکه یه سری آدم دزد و معتاد نشن رو یک سری دیگه از مردم باید با خریدن 3 برابر قیمت معمول یه ماشین بدن؟؟؟


عارف

فقط می تونم بگم چه علم عظیمی پشتشه


اقا امید جان روزانه چند نفر جونشونو تو ماشینای ایرانی (حتی پرایدشم مونتاژه) از دست میدن چزا این ایران خودرو ماشینای اشغالشو 5 برابر ماشینای روز دنیا می فروشن (مثال تویوتا کمری 19 هزار دلاری 60 ملیون تومان یا ...) یا با یه سر شماری ساده مصرف سوخت سمند ایران خودرو با یه ماشین هم قیمت در اروپا سالانه چقدر در بودجه دولت صرفه جویی می شود با این صرفه جویی چقدر می توان اشتغال زای کرد مشکل این است که حمایتهای بی دلیل شده تنبلی خودرو سازان مملکت ما نبود هیچ گونه رقیبی
تشکر می کنم از نارنجی خواهشمندم بیشتر اینطور مطالب بگذارید تا مردم ما بفهمند


Arashtn

اپشن های ماشین های ایرانی که هرسال عوض میشه
پژو پارس سال مدل جدید: چراغ ها کمی پرنگ تر و از ضبط ملی استفاده شده این امکانات تنها 1ملیون و500 هزار تومان در اختیار شما مشتریان گرامی قرار کرفته


علی

پس بهتر است فقط به آن بگوییم که از آشناییت خوشحالیم و بس... :)))))))


البته این راننده حرفه ای نیست چون اگه حرفه ای بود باید صندلیشو تا ته میبرد عقب و یه دستی رانندگی میکرد و فرمونم میاورد پایین(مثل ما که خیلی حرفه ایم)


Arashtn

خط تولیدش مثل ایران خودرو ه مخصوصا از اون فیبر کربنی ها که این مال پیکانه


M i 532

چرا به این فکر نمیکنید که سالی بیش از 35 هزار نفر به خاطر ایمنی اون خودرو ها در ایران میمیرند؟
قابل توجه هست که آلمان با چندین برابر خودرو در حد یک دهم ایران کشتهداده!
در عرض 10 سال اخیر 2 برابر استادیوم آزادی کشته دادیم برای هیچ
در ضمن خودروی ایمن 5 ستاره اروپایی را با 5000 دلار میشود آورد
اگر سالی 2 میلیون هم خودرو وارد کنیم میشود 10 میلیارد دلار که یک 15 صادرات ایران میشود


در عوض الآن اون 5 میلیون نفر که گفتی به صورت اشتراکی در خدمت عظیمترین دزدی در ایران هستن با اون ماشینای زپرتی شون


samirx

این عکس اخریه منظره ش چه قدر اشناست
فکر کنم ایرانه
کنارای جاده ش هیچ چراغی تابلویی حفاظی چیزی نیست
جاده شم خیلی باریکه فکر کن یه ژیان با سرعت از روبروش
بیاد . . .
چه شود . . .
البته ژیانه که چپ نمیشه لامبورگینیو نمی دونم !


fariborz1

اگه من فراری اسپایدر نخرم و با دوستم کنار دریابا سقف باز نرونم ایران خودرو و سایپا رو منفجر می کنم بعد کارگراش می میرن خوبه ؟


fariborz1

یه سوال دارم هر کی لامبورگینی داره جواب بده اینا شاسیشون خیلی نزدیک به زمینه توی سرعت گیر غیر استاندارد یا دست انداز بزرگ به زمین نمی گیره یا قابلیت تغییر ارتفاع دارند ؟


محمد

تمام خودرو های لامبورگینی به صورت اتوماتیک تنظیم ارتفا دارن و به نسبت رطوبت هوا نسبت گرانش به زمینشونم تغییر میکنه


Goldenstarc

راننده حرفه ای نیاز داشتن من هستم ها

می ریم یک دور توی سع... می زنیم برمی گردیم
فقط همین
Biggrin


Azoic

کسی نگفته که ایرانی ها نمیتونن بسازن یا یه همچین چیزی
ایرانی ها نمیخوان بسازن ، تنها چیزی که براشون مهمه پول هستش، حتی دیگه دارن قطعات خودرو های داخلی رو هم از چین میارن که براشون ارزونتر در بیاد و پول بیشتری بره تو جیبشون !!!!! بعد به خودشون میگن مسلمان !


Akharin namayandegiye Lamborghini fek mikonid too kudum keshvaree? hads bezanid? khub man migam,

PAKESTANNNN

HALA DIGE KHODETOON BEBINID MA KOJAEE DONYAYIIM


مسعود

300000؟ نه بابا 150000 تاست این آخریه که جای لگو زده
با کاستوم خودت نهایت 175000


ساینا

دقیقا همینطوره لامبورگینی دست سازه و به تعداد محدود بنا به سفارش مشتری تولید میشن قیمتش هاشون هم که خبر داری بیش از سیصد هزار دلار!


Amin

سلام
تا اونجایی که من می دونم البته تو مجله ماشین خوندم شرکت فراری خودرو هایی که تولید می کنه به صورت سفارشی هست و تولید انبوه نداره
فکر کنم لامبورگینی هم همینطور باشه چون این ماشین های سوپراسپورت واقعا گرون هستند و هرکسی نمیتونه بخره


jeloye lamborghini ta 5CM ba ye ahrom az dakhele otaghe ranande bala miad.albate vase iran ham ziad in 5Cm komaki nemikonee!


Goldenstarc

من یک ترول کشف کردم

بیاید دستگیرش کنید


آخه سمند بهتره!
چون اندازه هاش نانو متریه و مردم باید خیالشون راحت باشه!


این است خودروی ملی که می گویند!!!


سروش

ساینا جان اشکال ما اینه که اونه که تو دلمونه را به زبون تمی آریم مثلا" اگه من و شما آرزوی کنیم و آرزومونو به زبان بیاریم که لابورگینی داشته باشیم چه اشکالی داره ؟؟؟


در رنگ نارنجی
http://www.image98.ir/images/1nkw09rg2nsmngjk56z4.jpg


آخه چه ربطی داشت ؟ حالا که چی ؟


برا من که یه سیستم داره نوقتی به یه سرعت گیر رسیدی که نمیشه عادی از روش رد شد میری جلوش وای میستی یه دکمه رو میزنی جلوی ماشین میره بالا بعد که رد شدی دوباره میاد پایین و سرعت میگیری میری حالا نمیدونم همه ی مدلا این رو دارن یا فقط مدلی که من دارم اینطوریه


مگه پیکان خودمون چش بود ؟!


این همون سمند دیگه اینجام ایران خودرو


پیکانخیلی خوبه اکه موتورش فراری سیستم فرمان بنز برقش اوردی وغیره بهتری ماشین دنیا می شه


دوست عزیز خب قطعا نظر احسان این بوده که جای این شرکت های شرکت های بهتری فعالیت میکردن. یا یه فعالیت موثتر. که اگه اینطور بود پس مطمئناً کشور در حدی پیشرفت کرده که بتونه جلوی این ضررای احتمالیه اجتماعی رو بگیره. و لی نظر من اینه که ای کاش جای صنعت خودروسازی که هیچ حرفی برای گفتن نداریم. روی یه صنعت دیگه سرمایه گذاری میشد. ضمناً شما به این هم فکر کن که اگه این شرکتا نبودن این همه آدم سالانه جونشون رو به خاطر کیفیت پایین محصولات این شرکتا از دست نمیدادن.


مسعود

آمار مرگ و میر ناشی از همین آشغالهایی که به نام خودرو به مردم می فروشن رو می دونی؟ اگه بخوایم این جور که تو حساب کردی حساب کنیم همه این ۵ میلیون نفرو می ریختیم تو دریا به نفعمون بود.


اگه به ایرانیا 10 میلیون دلار هم بدی نمی تونن همچین چیزی بسازن. ما واقعا از نظر خودرو سازی عقبیم. البته این که می گن خودروی ملی، بهتون بگم که همچین چیزی ئجود نداره ها! حتی بوگاتی ویرون هم هر قسمتش از یه جا میاد: گیربکس: انگلیس، لاستیکاش: روسیه، شاسی: سوئد تو آلمان هم شاسیش رنگ می شه، اسمبل: فرانسه آخرش هم میره آلمان واسه فروش.


اکثر ماشینای اسپورت و همه ی مدل های لامبورگینی قابلیت تنظیم ارتفاع دارند .(زانتیا هم همین قابلیت رو داره).


-2 رای

حالا اگه اونور بودی میتونستی اینو بخری؟


بسیار ممنون


کیوان

جناب آقای ترول


ببين فقط ميتونم بگم اين نظر خيلي خدا بود، كلي تو دفتر خنديديم . . .


-2 رای

البته دوست عزیز تو ایران بیشتر تصادف ها به دلیل نداشتن فرهنگ رانندگیه.این تصادف هایی که تو جاده های ایران میشه اگه بنز هم داشته باشی چیزی ازت باقی نمیمونه.
برای مثال تست تصادف در اروپا با سرعت 64 کیلومتر انجام میشه,ولی وقتی شما با 160 تا شاخ به شاخ یه خاور میری خوب معلومه چی میشه دیگه.
البته نمیخوام انکار کنم که خودروهای ایرانی نا امن هستند. بدرود


دست درد نکنه!
باید عضو شیم یا سرکاریه؟


man daram mashine khoobie va dor zadan ba oon shode kare hamishe giam.


خب عزیز من ،به این فکر کن که نزدیک 5میلیون نفر از همین 2تا کارخونه و کارخونه های وابسته به اینا دارن نون میخورن.اگه اینا ورشکست بشن دولت باید چجوری تامینشون کنه؟(حتما یجور دیگه)
اگه بعد از بیکار شدن اینهمه آدم 1درصدشونم از اجبار دزد بشن 50000 دزد داریم.خب اینهمه دزد میان خونه و ماشینه من و شمارو میزنن دیگه.اگه 1 درصدشون معتاد بشن چی؟حالا فرض کنیم 98درصد آدما درست و پاک باشن، حداقل 100000 مجرم و معتاد اضافه میشه تو کشور.خوبه؟


Amin

حاصل ترکیب دانش خودرو سازی آلمان و ظرافت و زیبایی ایتالیای نتیجه یه سوپر اسپرت واقعا زیبا و پرقدرت و البته گران و پرخرج


سگ ماشینهای ایرانخودرو میرزه به ماشینهای ضعیف و از رده خارج سایپا ,اگه باور نداری برو تعداد کشته های پرااید و تعداد ایرادهای فنی سایپا141 و مقدار مصرف نیسان رو ببین.


من یدونه داشتم بچه همسایه تو پارکینگ روش یه خط 5 سانی انداخت دادگاه براش حکم قصاص داد:):):):):):):)


محمد

این است لامبورگینی اونتادور 12 سیلندر صفر تا صد 2.7 دیوانه کنندست این خودرو رو وقتی داره با حداکثر سرعت میره باید ببینین به ترتیب مورسیلاگو گالارادو امبولادو رونتون و این بالاییه اونتادور لامبورگینی هستند


پس بهتر است فقط به آن بگوییم که از آشناییت خوشحالیم و بس...


بابام داشت مصرف سوختش زیاد بود فروخت پراید خرید!


Pages

پربیننده ترین های ماه

تیم نارنجی

تمام حقوق برای نارنجی محفوظ است. ارجاع و استفاده موردی از مطالب در دیگر سایت ها و رسانه های الکترونیک تنها با ذکر نام نارنجی و درج لینک
به همان مطلب در نارنجی مجاز است. ذکر مطلب در رسانه های چاپی فقط با کسب اجازه قبلی مجاز است.

© 2007 - 2014 Narenji.ir

توسعه و میزبانی: پات شرق