رونمایی از دوچرخه الکتریکی Wörthersee، محصولی از Audi

تا به حال خبر های زیادی درباره ماشین های الکتریکی، موتورسیکلت الکتریکی و حتی هواپیمای الکتریکی در نارنجی خوانده اید. اما کارخانه اتومبیل سازی Audi با ابداع جدید خود، فلسفه وجودی دوچرخه را زیر سوال برده است! این شرکت طی هفته جاری در اتریش، دوچرخه الکتریکی فوق پیشرفته خود را رونمایی خواهد کرد.


این دوچرخه الکتریکی تنها 10‪.‬8 کیلوگرم وزن دارد و بدنه آن از پلیمر فیبر کربن تقویت شده و فشرده است. بدنه به گونه ای طراحی شده که تا حد امکان مرکز ثقل دوچرخه پایین باشد. این کار باعث می شود که کنترل و حرکت دوچرخه آسان تر شده و مانورهای آن چالاک تر شوند. چرخ های ۲۶ اینچی این دوچرخه برقی از همان جنس فیبر کربن تقویت شده فشرده است که در بدنه استفاده شده. این چرخ ها با استفاده از تکنولوژی ابداعی Audi ultra blade ساخته شده اند. در این شیوه از پره چرخ پهن و عریضی استفاده می شود که انتقال قدرت از پدال را به بهترین شکل بهینه می کند.

موتور الکتریکی این دوچرخه 2‪.‬3 کیلووات قدرت داشته و ‪گشتاوری برابر ۲۷۴ کیلوگرم-متر را بر چرخ عقب این دوچرخه وارد می کند. این موتور الکتریکی از یک باتری لیتیوم-یون بهره می برد که ظرف 2.5 ساعت به طور کامل شارژ می شود. همچنین در مسافت های طولانی، امکان تعویض راحت باتری خالی با باتری پر را دارید. ‬


دوچرخه سوار هنگام استفاده از Wörthersee می تواند ۵ حالت مختلف سواری را انتخاب کند که این کار از طریق صفحه لمسی دوچرخه آئودی انجام می شود. در حالت Pure تمام نیروی حرکتی دوچرخه از پاهای دوچرخه سوار تامین می گردد. در حالت Pedelec موتور الکتریکی دوچرخه به یاری پاهای شما آمده و با سرعتی بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت، شما را در مسیر ۵۰ تا ۷۰ کیلومتری همراهی می کند. اگر حالت eGrip را انتخاب کنید، تنها نیروی جلوبرنده Wörthersee آئودی، موتور الکتریکی آن خواهد بود و حداکثر سرعت آن به ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. در این حالت دوچرخه سوار می تواند میزان نیروی مصرف شده را کنترل کرده و با استفاده از کامپیوتر دوچرخه آن را به شکل دلخواه بهینه کند.

این سیستم کنترل الکترونیکی همچنین به دوچرخه سوار امکان انجام حرکات نمایشی با چرخ ها و کارهایی حرکت روی چرخ جلو یا عقب را می دهد. تمامی این تنظیمات با صفحه لمسی دوچرخه و یا از طریق اپلیکیشن اسمارت فون آن قابل انجام هستند.

در حالت Power Wheelie زاویه چرخ ها برای افرادی که مهارت کمی در دوچرخه سواری دارند، قابل تنظیم است. و حالت Balanced Wheelie هم ویژه مسابقات است. در این حالت سیستم کنترل الکترونیکی دوچرخه نقش کنترل تعادل و بالانس سوار را بر عهده دارد. در این حالت سیستم کنترل از موتور الکتریکی برای جبران حرکات دوچرخه سوار به جلو و عقب استفاده می کند. و در نهایت حالت Training برای فعالیت های تمرینی دوچرخه سوار به کار می رود. چه اینکه تازه شروع به تمرین حرکات ورزشی کرده باشد یا اینکه به دنبال بهبود این حرکات باشد.

در ادامه مطلب می توانید عکس های بیشتری از این دوچرخه الکتریکی فوق پیشرفته را ببینید.


Audi-e-bike-Wörthersee_3.jpg

Audi-e-bike-Wörthersee_4.jpg

Audi-e-bike-Wörthersee_9.jpg

Audi-e-bike-Wörthersee_8.jpg

Audi-e-bike-Wörthersee_7.jpg

Audi-e-bike-Wörthersee_10.jpg



بحث و نظرات

فرشاد صدری

برخی جامعه شناسان بر این باورند که ایرانیان به دلایل مختلف و به درجات مختلف دچار آسیب عمومی در تفکر هستند و این آسیب را تفکر خودمحور بینانی و خود شیفته و اسطوره ای معرفی کرده اند. جامعه شناسان خود شیفتگی را همراه با اسطوره ای فکر کردن در ایرانیان می دانند و بر این باورند که ایرانیان سیستم‌های اسطوره‌ای را به سیستم واقعی ترجیح می‌دهند. برای نمونه مردم ایران به دانشمند ایرانی ای می بالند که افتخار و رتبه ای را که یک کشور خارجی بیاورد و ممکن است این دانشمند ایرانی حتی هرگز ایران را ندیده باشد، برایشان نمادی از هوش و ذکاوتی ذاتی در نزد ایرانیان است، اما توجهی به وضعیت نابسامان دانش در کشوران را ندارند...


تو ایران که فقط نیمی از جمعیت می تونن دوچرخه سواری کنن


™S.⇝(◣☆◢)⇜.T☞

جناب سروش من همیشه گفتم از ماست که برماست،پس چرا جمع نبنده؟


واقعا زینش همینه... ؟! فک کن با سرعت 80 کیلومتر یا 50 کیلومتر روی هوایی مسخره کرده...


tehranxp

ما هم فقط ادعا داریم تو این مملکت دوچرخه هم نمیتونیم بسازیم


حقیقت تلخه !!!


htc fan

خیلی عالیه


کاش معمولی بود، الکترونیکی نبود


فاصله زین با پدال کم نیست ؟ انگار برای حرکات نمایشی ساخته شده و زین نداره


از بچگی آروزوی همیچین چیزی رو داشتم


عرفان

فوق العادست .. فقط کاش میفهمیدیمغیر از برق شهری با نیروی دیگه ای هم شارژ میشه؟! .. مثلا با نیروی وارد بر پدال و یا ارتعاشات دوچرخه حین سواری :/


ما ایرانی ها فقط ادعا دارییییم
اکه اندازه ادعامون کار میکردیم به یه جایی رسیده بودیم
همین مغرور شدن بیخودی نزاشته به ایی برسیم
موفق باشید


زینش کجاست پس ؟
این عکس آخری کجا سواره این بنده خدا ؟


من از این دوچرخه های لعنتی می خوام :|


a.h

audi همیشه چیزایی که تولید میکنرو با طراحی یای متفاوت و کاملا جذاب میده بیرون.ازرش خیلی خوشم میاد


kheyli aali vali heyf ke too Iran nist Sad


اشمیگل

Audi کارش درسته ،اما این همه امکانات عالی ولی امکان رو نزده که مواقعی که شارژ آن کم است میتوانید با فلان مدت پدال زدن باطری آن رو فلان قدر شارژ کنید
یعنی ترکیبی از مکانیکی و الکترونیکی


maHDi

بیچاره اون شخصی که بخواد روی زین این دوچرخه بشینه!


maHDi

نگران نباشید،
با این وضعیت دلار، تا آخر عمرتان آرزویه داشتن همچین چیزیو خواهید داشت !


™S.⇝(◣☆◢)⇜.T☞

حقیقت تلخ و تلخ تر از آن کتمان حقیقته!


اصلا خودتو ناراحت نکن بزودی تو ایران هم میاد ما تنها چیزی که بلدیم واردات است.


maHDi

یعنی شما میتونی بسازی!؟!؟


صنعت دچرخه سازی سالهاست که پیشرفتی نداشته.در خالی که دوچرخه یکی از گجت های اساسی در زندگی امروزه است.


اگه دقت کنید میبینید که تو عسه آخر زینش اومده بالا !


عرفان

آره زینش قابل تنظیم .. وقتی که فک میکنیم نیست!! احیانا برای حالت نمایشی یا آفرود(از نوع خفنش) تنظیمش کردن.. یه دوچرخه سوار لطفا توضیح بده


Lovely

طراحیش خیلی شیکه


موبایل من هنوز صفحه لمسی نداره.اونوقت بیام دوچرخه لمسی بخرم!اصلا دلارش رو داریم بخریم؟داریم اصلا؟داریم؟


موبایل من هنوز صفحه لمسی نداره.اونوقت بیام دوچرخه لمسی بخرم!اصلا دلارش رو داریم بخریم؟داریم اصلا!داریم؟


New

ایران هم می اید؟؟؟؟؟


Ali.H.P & Photography

مهم قیمت این محصول چقدر می باشد شاید از یک قیمت ماشین بیشتر باشد


اینم رفت تو لیست آرزو هام


آریا

این عکس ها رو ببین، زین این دوچرخه قابل تنظیم هست.
توی عکس اول و دوم.
http://www.autoblog.gr/2012/05/11/audi-at-the-2012-worthersee-tour/


دوست عزیز این یه دوچرخه تریال هستش . برای انجام حرکات نمایشی و ورزشی ! در ضمن جوونها تو خارج دیگه دوچرخه با زین سوار نمی شن اگثرا تریال سوار میشن . اونجا یه جوان دوچرخه با زین وقتی سوار میشه یجوری نگاش می کنن انگار ما تو ایران اسمارتفون رو با کیف به کمرمون بستیم! خوب شرکتها هم به خواست مشتری حرکت می کنن و تریال می سازن. تولید کنند وطنی نیست که جور تولید کنه بخوای هم همون باشه نخوای هم!


آریا

توی این واضح تره
http://blog.derestricted.com/wp-content/uploads/2012/05/audi_e-bike_01-800x563.jpg


la mazhab chikar karde


آره کمه ولی توی یکی از عکس ها مشخصه که زین ثابت نیست و میشه اون رو بالا آورد .
راستی مگه قسمت دوچرخه سازی آئودی اسمش مریدا نبود؟


دوچرخه تریال دنده ای نیستش که عزیز . دوچرخه تریال هم به درد نمایش می خوره فقط و به درد اینور اونور رفتن نمی خوره


درود
این دوچرخه ها منظورم دوچرخه های با باطری در اروپا افراد مسن سوار میشوند چون در سر بالای ها روی پلها یا زمانی که باد شدید میاید همین باطری به کمکشان میاید! و به همین منظور ساخته شدند و معمولا جواونها دوچرخه های با باطری سوار نمیشوند
البته در اروپا کلا افردای که دوچرخه سواری میکنند دارای احترام خاصی هستند برعکسش در ایران هر کی ماشین مدل بالاتری سوار میشود !
و مردم زیاد به دوچرخه سواری علاقه دارند ،مثل مردم ما که به فوتبال علاقه دارند ،البته در حالت کلی عرض کردم.


بابا این چیزا ارزش خریدن نداره بیاد تو ایران قیمتش اندازه پرایده !
برید پراید بخرید بهتره حداقل می دونیم محصول ایران هست و کیفیت داره!!


نارنجي دستت درست شركت فقط audi و بورشه /بنز و بي ام و در حد و اندازه هاي اينا نيستن


سروش

منظرور این جمله اینه که از من است که بر من است
اگه شعرشو با دقت بخونین Smile


خوانندگان نارنجی بجای فقط اظهارنظر بیایید با نارنجی همکاری کنیم وماهم محصولی جدید ومتفاوت رامعرفی کنیم.
این سایت رو ببینین این دوچرخه هم جالبه
http://turbo.specialized.com/


سروش

جمع نبند


احمد شکیب

شما که فقط کلیپ هاشون رو میبینی.کلیپ های حرکت هاشون رو میبینی.ولی کلیپ رکاب زدن معمولی با دوچرخه های کراس کانتری یا رکورد زمان تو پیست رو میبینی؟؟؟اصلا اگه باشه همچین کلیپ هایی!!برو اونارو ببین میبینی چه زین هایی دارن و زین هاشون از فرمون هم بالاتره


من که اینو به پراید و 405 و ... ترجیح میدم


احمد شکیب

به نظر من این یک دوچرخه ی چند منظوره هست.ولی بیشتر به منظور Freeride و Downhill استفاده میشه چون دوشاخ توپ و کمک وسط و تنه ی خوابیده ای داره.
ولی اصلا نمیشه باهاش سرعت کار کرد چون اصلا استیل سرعت نداره.عوضش برق گذاشتن خواستی سرعت بری کمکت کنه تا حدودی(که به نظرم بازم با برق نمیشه باهاش سرعت کار کرد)


دوست عزیز این دوچرخه بالا برین پایین بیایی تریال هستش و زین قابلیت تنظیم نداره . واسه این دنده ای کردن که دیگه کار تامین قدرت برای حرکات نمایشی رو نه رکاب بلکه موتور الکتریکش انجام میده واسه همین هم نیازی نیست سیستم دنده حذف بشه . متن هم بخونی به انجام تعادل و سیستم حفظ تعادل و پایین بودن نقطه سیکل دوچرخه تاکید کرده که تو انجام حرکتات نمایش بسیار مهم هستش.


اقایون و خانومای اهل فن... یه سوال! اینا فکر گلگیرشو نکردن؟! یا اینکه بعدا باید جدا بگیری نصب کنی؟!


نه گلم من فقط فیلمشو نمی بینم وقتی آلمان بودم سالها عمرمو صرف یادگیری فنونش کردم. در ضمن وقتی میگم اونا جونهای کولشون تریال سوار میشن. یعنی میشن چون سالها باهشون زندگی کردم.


شايد نه، ولي اگه طرح كلي و ايده اش رو داشته باشه هم خيلي خوبه.
ساختن، يه همكاري بين ايده پرداز خلاق و مهندس حرفه اي هست. اي كاش اگه مهندساي حرفه اي نداريم حداقل ايده پردازهاي خلاقي داشتيم، نه اينكه غالب طرح هاي پژوهشي و پايان نامه هاي دانشگاهي مون، كپي هاي دست چندم باشند...


Pages

پربیننده ترین های ماه

تیم نارنجی

تمام حقوق برای نارنجی محفوظ است. ارجاع و استفاده موردی از مطالب در دیگر سایت ها و رسانه های الکترونیک تنها با ذکر نام نارنجی و درج لینک
به همان مطلب در نارنجی مجاز است. ذکر مطلب در رسانه های چاپی فقط با کسب اجازه قبلی مجاز است.

© 2007 - 2014 Narenji.ir

توسعه و میزبانی: پات شرق